5ちゃんねる ★スマホ版★ ■掲示板に戻る■ 全部 1- 最新50  

■ このスレッドは過去ログ倉庫に格納されています

言霊日誌

1 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/10(水) 23:57:21
(´∀`){よきにはからえ

2 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/10(水) 23:58:25
言葉には誰も逆らえまい
言葉を殺すことなどいったい誰にできようか

迷いごとなど呈した日には首が飛ぶやもしれぬ
覚悟せよ、敵は目の前
或いは身の内

身の振り方ひとつで君は
石にもなれよう、星にもなれよう
その身を縛っているものが
後悔ならば、
忘れてしまえばよい
恐れならば、
向き合えばよい
穢れならば、
洗い流せばよい

尊きものは必ず光る
闇を振り払い、風を呼ぶべし

3 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/10(水) 23:59:22
姿を消したのは君で
姿を追ったのは僕で
その間に在ったのはただ一片の刹那

隠れることもできず
ただその身を窶れさせているのは、
きっと君が優しいからであって
決して誰かに負けたからではないでしょう

世がいくら汚れていようとも
それを払拭できるだけの力を持っているのは
神様だろうか
人間だろうか

やつらだろうか
わたしだろうか

敵は来る
忍び寄る
日毎の恐怖は私を溶かしつつある
されど

やつらはわたしを知らない
やつらがわたしを見つけることはない

常闇に屈するのは
絶対に私ではない

4 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/11(木) 00:00:24
私が救いようのないほど愚かならば
この世とも上手く折り合いをつけられよう

私がまだ自分で変えられる力を持っているなら
今の世など気にする必要はない

僕をこの世に縛り付けているのは
ただ痛みという恐怖と
苦しみという嗚咽

でも

他に関わり方を持とうとするのは
僕としての在り方であって
誰にも縛られることは無くて

嗚呼、そういえば、僕は誰に縛られているのだろう
古の時、無知を手に自らを縛ったのであろうか
そもそも僕は僕であるのか
言葉足らずに八雲は降りる
神懸りは僕の十八番で、
それはただ委ねているだけに過ぎず
でも、今はそのたゆたいに心重ねて

そんな僕の毎日
こころの詩

5 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/11(木) 00:27:11
死ぬとわかっている命を生み出すことは
罪であり、決して認められてはならない
ならないはずなのに正解として助長される世界

そうして生まれた目的の無い命が彷徨って罪を犯しても
親は罪を負うことはない
形だけの罪悪感や勘違いの理を抱いて一人で納得してしまう

法は、一体何を守っているのだろう
未来の命を守るならそもそも存在させないことが一番ではないのか
過失は議論の余地が有るにしても、
計画犯罪者は親もろとも罰するべきであると断固主張する
子供を賢者にはできなくとも
識者として育てる程度は自信を持っている人のみが
子供を持つべきである
但し、これを厳格化するのは不可能に近いので
制度としては全体の縮小化による各個の価値の向上と見直しを志向すべきであり
親が二人必要である故、子を二人以上産むことを罪にすればよい
二人目からは重税をかけて、育児に余程の熱意を注ぐ者意外を抑制するのだ

そうすれば、否応なしにも子は親に愛されていると知るであろう
ここでいう愛とは必要とする、欲することを指すのであって一般的な愛ではない
それでも、自分はどうして生まれてきたのか迷う者や
何をすればよいかを一々問われる慣習は存在の余地が無くなり
世界は少しばかりの秩序を取り戻すのではなかろうか

6 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/11(木) 00:53:56
                    ,===,====、
                   _.||___|_____||_
..               ∧_∧  /||___|^ ∧_∧      
..               (・ω・`)//||   |口| |ω・` )
.             ./(^(^ .//||...||   |口| |c  )
.....            ∧_∧ / //  ||...||   |口| ||し      新スレです
.......        (・ω・`) //....  ||...||   |口| ||        楽しく使ってね
         /(^(^ //  ....  .||...||   |口| ||        仲良く使ってね
 ""    :::'' |/   |/ '' "  :::  ⌒  :: ⌒⌒⌒ :: ""  `
 :: ,, ::::: ,, ; ̄ ̄ ̄  "、 :::: " ,, , :::   " :: " ::::  "

.    ∧_∧
                   ===,=(´・ω・`) 
                   ||___|_゚し-J゚||_
                ∧_∧/ //.___|^∧_∧
               (´・ω・`) /||    |口|(´・ω・`)
              ./(^(^//|| ||    |口|⊂ _)      
              ∧_∧ /./  || ||    |口| ||    ∧_∧    
   ∧_∧    (´・ω・`)/  ...|| ||    |口| ||  (´・ω・`)     
  (´・ω・`) /(^(^/ /      .|| ||    |口| ||    ゚し-J゚
 "" ゚し-J゚:::'' |/  |/ '' " :: ":::::⌒  :: ⌒⌒⌒ :: ""  `
 :: ,, ::::: ,, " ̄ ̄  "、 :::: " ,, , :::   " :: " ::::
      ぼくたちは、なかよくつかってるよ

7 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/11(木) 09:55:16
今日は風邪気味なので家で大人しくしている

8 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/11(木) 10:30:36
雑然とした無意識の中に広がる混沌を凝縮して抽出したなら
それは何かを成し遂げたとはいえないだろうか

僕らの日常が誰の役にも立っていなかったとして
その誰かもまた同じであるならば
結局のところ、最後の最後ではみんな一人なのかもしれないね

生まれてから死ぬまでに意味を持たせるなど無意味かもしれない
その価値を判定している基準さえ、終わりあるもの、消えてゆくもの

言葉にしても伝わらないことは無理に言葉にしないほうがいい
相手はそれで納得しても、自分が納得できないから

数限りある時間を生きて、そこに残るのは自己満足の記憶と証
僕らは一体、どこから来てどこへ行くのだろうか
まやかしの記憶でさえ、定着し、過去として安定しうるならば、
僕らが日々を生きることに一体どれだけの価値が有るのだろう
誰も私を知らなければ、私はさも、元々そこに存在さえしていなかった
誰もいなかった、何もなかったとして扱われるのか
それとも、扱われることさえ無いのだろうか
消えていったとされる人々はまことにこの地にあの地に存在していたのか
定かではないものを追い求めても答えはなかなか見つからないし
見つかったとて、証明することも難しい
自らの身の証明ですら、感覚をそのまま伝えることができないままなおざりなのに
何を、何を伝えられるというのか
誰に、誰に伝えれば報われるのか
外の世界に神がいないなら、私個人の神は私の中にいて
日々淡々と内側を見つめることによってそこに見出すことができるかもしれない
そんな幻想と、一握の希望
そもそも例によって、いないことさえも証明できないのだけれども
最終的にはすべて自己満足
エゴイズムと悲観

9 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/11(木) 11:01:33
完全を求めることにこうも固執するのは
それによってしか精神の安定を図れないからであって
それは自己満足を満たしきることによる新たな世界の創出に
それぞれが希望を託している証拠でもあって
だけれど、僕らはここにいて必死であがいているということに
もう少し満足してもよいのではないだろうか
隠れたところにも手が行き届いた世界にするために
あたかも知っていてなお、放置しているかのごとく見せかけるために
知ることをやめられないのであれば
自らを知るという方向で以って、その結果を考察してみてはどうだろうか

あの建物にはあの子がいて、泣いている
そんなことを幾万と知るよりも
その悲哀を少しでも緩和する方法を地道に探すすべを持ちうるほうが
可能性というその一点に於いてのみ優れているといえる

少しでも誰かに貢献したいなら今できることを精一杯すべきであって
そこで泣いているべきではないのは十分に知っているのだけれど
そこから動けないのは、自分に負担が及ぶその恐怖と怠惰
誰も責任を取らずにすむのであれば
可能な限り放置しておこうという逃避と怠惰
本当は知っていても知らぬ存ぜぬと通すのは
ただそれを知ってしまったと認めることが恐いから
僕たちは、ただ怠惰によって支配されていて
それを貫くために向上の途をたどるも
その道すがら、また弱いふりをして困難から目をそらし足を速めてしまう

僕たちは生まれてしまいこれから生きていかなければならないのに、
理不尽という感覚があること自体、また理不尽だといえよう

10 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/11(木) 11:39:50
こうして逃げる僕はなんて弱いのだ、などといってしまったならば
それもまた逃避と怠惰だけれど、たまには生きることから逃れたいと
思ってしまうまだ弱いと思いたい僕

隠れて逃げるだけなら誰にでもできるかといえば実はそうではない
逃げることもまた才能で
逃げ切れずに悲鳴を上げるのもまた才能で
そうして定義していったならば結果として才無きものなどいないことになる
では、どう定義するのが正しいのだろうか
世界への貢献性か
それならば、ある程度測ることもできるかもしれないけれど
今度は逆に世界があやふやになってしまう
個々で成り立っている世界を定義するのに
個々の定義を後回しにするのでは少々ややこしい
そんな幻想に耳を傾ける毎日
賢くなりたいな、もっと賢くなりたいな
可能性を拡げたいな、もっと可能性を広げたいな
数ある中のひとつとしてはやや場所をとりすぎるくらいに
排他的な空間を拡げていく、どんどん伸びていく
自己効力感を求め続ける欲に満ちた人間であるからこそなせる業

ちょっと疲れてきた
嫌になってきた
そんなこといいたくなくても口からほとばしるようになったなら
ちょっと手を休めて頭も休めて
休ませられない場合にはたまには自己中心的にでもなって
但しやりすぎてはいけないよ
誰も助けてはくれないから、僕らが足を踏み外そうともね

11 :壁に耳あり、障子にメアリーさん:2007/10/13(土) 11:11:27
>

12 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/14(日) 21:41:50
狂気と同化して深淵の底から
今も呼んでいる
僕を呼んでいる

ほの暗い物陰で笑みを湛えて
昔から呼んでいる
絶えず呼び続けている

僕はずっと闇を凝視してきた
闇から目を逸らすため
闇を眺めてきた

逃げることなど考えず
近づくことなど考えず
絶えず目の端に闇を捕らえ続けている

どこにも逃げ場所なんて無い
いつだって私は闇の一部だった

紛れようと着々と蝕んで
飛び出せば捻り潰して

生かさず殺さず

13 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/14(日) 22:09:29
夢を見ていた
終わらない夢

そこには何も無かった
無かったという証拠が有った

忘れたくなかった
何を忘れたくなかったかは忘れた

二度と考えたくなかった
考えたくないとずっと考えている

言い訳をした
正しいことを隠そうとした

一人になるのが恐かった
いつも一人だったから

友達が大事だった
友達とは何か知らない

寂しかった
寂しくなかったことがない

忘れたかった
忘れるために思い出した

14 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/15(月) 00:05:05
>>12
あぼーん

日本語がおかしい
書き直す

15 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/15(月) 00:20:07
闇に抗うため
闇を忘れることができなかった
目の端に闇を捉え続けていた
いつの日も闇と共にあった

日々を過ごすうち境は曖昧になり
ついに闇は私の一部になった
時として闇が私を映し
また時として私が闇を湛えた

16 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/15(月) 00:21:22
>>15
書きかけ

面倒になった
寝ます

17 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/15(月) 01:26:31
>>16
寝る前に少し

僕の、私の大好きな「大辞林 第二版」
以降の引用にはこの書を用いる

18 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/15(月) 01:35:38
あい 【愛】
(1)対象をかけがえのないものと認め、それに引き付けられる心の動き。また、その気持ちの表れ。
(ア)相手をいつくしむ心。相手のために良かれと願う心。
(イ)異性に対して抱く思慕の情。恋。
(ウ)何事にもまして、大切にしたいと思う気持ち。
(2)キリスト教で、神が人類を限りなく深くいつくしむこと。
(3)〔仏〕 人や物にとらわれ、執着すること。むさぼり求めること。渇愛。
(4)他人に好ましい印象を与える容貌や振る舞い。あいそ。あいきょう。

こい こひ 【恋】
(1)異性に強く惹(ひ)かれ、会いたい、ひとりじめにしたい、一緒になりたいと思う気持ち。
(2)古くは、異性に限らず、植物・土地・古都・季節・過去の時など、目の前にない対象を慕う心にいう。

したう したふ 【慕う】
(1)恋しく思う。心がひかれなつかしく思う。思慕する。恋慕する。
(2)離れがたく思ってあとを追う。
(3)学問・人徳などを尊敬して、それにならおうとする。
(4)逃げる相手を追う。

19 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/15(月) 01:36:16
ひかれる 【引かれる】
(1)(「惹かれる」とも書く)(心が)引きつけられる。魅せられる。
(2)相場で損をする。

みする 【魅する】
(不思議な力で)人をひきつける。魅惑する。

みわく 【魅惑】
人の心をひきつけ、まよわせること。

ひきつける 【引(き)付ける】
(1)近くに引き寄せる。
(2)(「惹き付ける」とも書く)人の心を誘い寄せる。魅惑(みわく)する。
(3)こじつける。かこつける。付会する。
(4)痙攣(けいれん)を起こす。ひきつけを起こす。

20 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/15(月) 01:36:47
にくしみ 【憎しみ】
憎く思う気持ち。憎悪。

ぞうお ―を 【憎悪】
憎むこと。憎み嫌うこと。

にくむ 【憎む/悪む】
(1)嫌だと思う。不快に思う。また、よくないこと、あってはならないこととして、許しがたく思う。
(2)ねたむ。そねむ。うらやましく思う。
(3)非難する。反対する。

きらう きらふ 【嫌う】
(1)(人や動物が主語となって)
(ア)いやだと思う。
(イ)(好ましくないものを)避けようとする。
(2)(無生物を主語として)それがあると具合の悪いことが生ずるから避ける。
(3)区別する。えり好みする。打ち消しの語を伴って用いる。
(4)好ましくないとして退ける。
(5)連歌・俳諧で、句の配列上、同類の言葉を付けることを避ける。また、ある特定の語を特定の場所に使うことを避ける。

ねたむ 【妬む】
(1)他人の幸福や長所がうらやましくて、憎らしいと思う。ねたましく思う。
(2)腹を立てる。くやしく思う。

そねむ 【嫉む/妬む/猜む】
(1)嫉妬(しつと)する。ねたむ。
(2)嫌う。にくむ。

21 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/18(木) 00:13:35
前に書いた文章載せます

22 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/18(木) 00:15:08
422 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/05/13(日) 20:38:10
男が女がって一々五月蝿い世の中になったものだ
一々、一喜一憂する度に絡めてくるからほんとうざい
ネットで性別気にする奴もうざいけど、
もっと言ってしまえば、普段の生活で意味無く気にする奴はもっとうざい
別にさ、お手洗いとかそういう必要最低限区別してればそれでいいじゃん

もひとつ、これに絡めてどうしても言わなければならないのは、
子供を生む事に国が金を出したり、
国が中絶に配慮したり、そんな金の無駄遣いするなよ、と
まあ、どっかの団体に脅されて、意味の無い都市開発だとか
道路工事、はたまたなんたら制度とかに比べれば、まだましとも言えるけど

国ってさ、全然借金返す気無いよね
なんか、お金ってさ、色んな意味で薄っぺらいよね

まあ、その裏では色々な阿呆が一役買っていて、
色々な思惑が交差して、それでこうなってる訳だけど
自分が神様なら、こんな世界すぐにゴミ箱に捨てちゃうな
見てても美しいと思えないもの
まあ、もっとも、もうゴミ箱の中に有って、見向きもされてないから
こうなのかもしれないけれどね

23 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/18(木) 00:15:55
423 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/05/13(日) 20:43:51
実際、核兵器マンセーとは言わないけれど、
苦しむ暇も無く全て破壊しつくす爆弾が出来るならば、
それは歓迎すべき事だと思う

核兵器や水爆のいけない所は、威力が中途半端で、
全部壊しきれない事だよね
後遺症に苦しむ人が居たり、
知り合いが亡くなって悲しむ人が居たり、
爆弾の光を浴びてから、死ぬまでに本当に苦しい思いをする人が居たり

そんな中途半端な爆弾だからいけないんだよね
誰も苦しまないように、一瞬にして世界の全てを破壊しつくせるなら
本当の意味での世界の救世主として世界を救えるかもしれないのに

24 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/18(木) 00:24:51
360 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/05/02(水) 19:49:31
未だ対処法が分からない。
何者の心でも直ぐに解し、その者にとっての最適な言葉添えを出来たならどんなに良いだろうか。
その場限りの物言いは出来るだけしたくない。相手が自分にとって大事な人で有れば有る程、
その言葉が日々の礎に生れば嬉しい。

もっと賢くならなくてはいけない、折れる訳にはいかない。
未熟な自分を不甲斐なく思い、申し訳なく思い、
自分を律し続ける確固たる意思の確立を目指して、日々思い悩むのです。
そんな時間を無駄だとは思わないけれど、それに伴う試行錯誤をしている間にも、
自分が誰かを傷つけている事も決して忘れてはならない。
進み顧み省みて、我が足元ふと見れば、そこに咲く一輪の花にまた心揺らす。
知は重く言葉に滲み出す以上に心に如実に圧し掛かる。
その重きは足取りの重さを幾倍にも増して、先がまた遠くなった様に感じてしまう。
掻き消す様に自分の歩みを信ずるも、それが過ぎ、また驕りを生み、先見性を鈍らせ、
自らの世界を濁らせる。濁りは伝わり、後に其れを見、溜息を一つ。
私の毎日はそうして過ぎて行く、影はより冷たく重く為る。拡がり、加速して追い立てる。
自分を保つ事が難しい。過去に施した黒き呪いは深く染み付き、染み渡っている。
葛藤、苦悩、絶望、希望。隠蔽、変形、削除に加工。編集、切取、貼付、整理。
誇張、逃避、等等。
未来の自分へ、
一体そこから何が見えますか。
見たかったものが見えていますか。
なりたかった自分にはなれましたか、大切な人は今も元気ですか。
寂しい時には私が居ます。どうか、どうか、心折れないでいて、私はいつでも友達だから、
いつでも愛しているから。
五月二日しだれ

25 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/18(木) 00:26:27
458 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/06/05(火) 03:07:43
守って欲しい、心が折れる

音速の生命体
異なる理論
気は確か
しだれはしみだれ
皐月雨
言葉足らずに八雲は降りる
気心知れて又一人人殺し
殺意芽生えてなんのその
真昼の空はいつも明るい

似て非なる器
風切り音の温度計
刹那の孫は日毎に伸びて
吾の戯れ胸中に落つる
はてその心はなんとやら

嫌い嫌いと嘆いても、世界はやっぱり変わらない

26 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/18(木) 00:31:34
361 :壁に耳あり、障子にメアリーさん:2007/05/03(木) 18:19:48
ここのところ良いお天気が続いて気持ちが良いですね。
桃や白の花々が咲き始め、見た目にも美しく、
また、春の風が運んでくるその香りにも風情を感じます。
土筆達も頭を出し始めて、まさに春の始まりといった様子です。
美しい今日の日に、咲き誇る花々に乾杯。 しだれ

367 :壁に耳あり、障子にメアリーさん:2007/05/04(金) 21:36:15
山々が青く色付いてきました。道中見つけたチューリップも、
つぼみからその綺麗な色を覗かせていてなんとも愛らしいものです。
今日は昼前から薄雲が空を覆っていたのですが、
予想に反し雨は降らず、気温は低め、湿度高めでした。
過ごしやすい反面で、なんだか落ち着かない日でした。 しだれ

454 :壁に耳あり、障子にメアリーさん:2007/05/19(土) 23:34:43
静かな雨の足音は、荒んだ心を清らかにし、潤してくれる。
今宵の雨のように優しい心をいつか持てたなら。
幼き時の其の願い、未だ降り積もる其の願い。 しだれ

27 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/18(木) 00:32:24
425 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/05/13(日) 21:00:21
理不尽と言う認識が有る事自体、理不尽だ

私達は生まれてしまい、これから生きていかなければならないのに
常日頃感じざるを得ない感覚の存在

455 :しだれ:2007/05/20(日) 00:09:51
死ぬと分かっているのに命を生み出すのは何故、殺人ではないのでしょう
それは、それによって利益を得る人が、世論を動かし、
各個人に対する刷り込みを社会の体をなして行うから
命は尊い物だけど、命を生み出す事自体は、敬われるべき事では無い
親には言えず、子にも言えず、それは表面化せず、
各個人の中に芽生えた所で拡がる事の無い、されど決して消える事も無い
罪の意識、被害の意識

28 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/18(木) 00:50:07
  .ハ ハ
 /ノ/ノ
(o・ω・o)
/つつ このスレッドはsageピョンこー厳守!
( _ )
  ̄  ̄

29 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/18(木) 00:59:30
   .ハ ハ
  /ノ/ノ
 (o・ω・o)
  /つつ AAがずれても気にしません!ビバ!ゆるーいスレッド
 ( _ )
  ̄  ̄

30 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/18(木) 01:11:20
わざとずらしたとかいわないでください
そんなに知能派ではありません
天然装ったりとか、そんな、そんな姑息なことはしてませんからッ!!(〃▽〃)キャー

31 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/18(木) 01:13:56
さ、さーて今日はもう寝るお(;^ω^A

32 :s ◆hWYXXKIsGM :2007/10/20(土) 00:28:12
from usatoday's website

33 :s:2007/10/20(土) 00:29:44
TOKYO — Investigators launched raids this week on Japanese companies
accused of corruption in projects to remove chemical weapons abandone
d in China during World War II, officials said Friday, in an embarras
sing scandal that threatened to further delay the decades-long cleanu
p.

Prosecutors searched the Abandoned Chemical Weapons Disposal Corp. on
Wednesday, a company official said.

Agents raided an affiliated company, Pacific Consultants Internationa
l, on Thursday and Friday, and the home of PCI's 71-year-old former p
resident, a government official said. Both officials spoke on conditi
on of anonymity, citing policy.

34 :s:2007/10/20(土) 00:46:49
TOKYO-Investigators launched raids this week on Japanese companies
accused of corruption inprojects to remove chemical weapons abandoned
in China during World War 2,officials said Friday, in an embarrassing
scandal that threatened to further delay the decades-long cleanup.

Prosecutors searched the Abandoned Chemical Wwapons Desposal Corp.
on Wednesday, a company official said.

Agents raided an affiliated company, Pacific Consultants International,
on Thursday and Friday, and the home of PCI's 71-year-old former
pon of snonymity, citing policy.

35 :s:2007/10/20(土) 00:47:31
The allegations involve the illegal diversion of some of the $199 million the government has disbursed since 2004 to help dispose of 400,000 chemical weapons that retreating Japanese troops left in northeast China at war's end.

China says poisons have leaked from the weapons and killed about 2,000 people since 1945, compounding the enduring resentment over Japan's wartime aggression. The Foreign Ministry in Beijing expressed concern the allegations could delay the cleanup.

36 :s:2007/10/20(土) 00:59:49
The allegations involve the illegal diversion of some of the $199 million
the government has disursed since 2004 to help dispose of 400,000 chemical
weapons that retreating Japanese troops left in northeast China st war's end.

Chima says poisoms have leaked from the weapons and killed about 2,000
peopke since 1945, compounding the enduring resentment over Japan's wartime aggression.
The Foreign Ministry in Beijing expressed concern the allegations
could delay the cleanup.

37 :s:2007/10/20(土) 01:00:58
I'm sleepy.

38 :s:2007/10/20(土) 12:05:44
SHANGHAI, China — For 24 years, toymaker Yoshiritsu has resisted the
pull to move to lower-cost China, sticking it out in more costly Japan
to meet the exacting demands of its picky customers. But that
strategy may be starting to pay off in a new market: China itself.

"We came to see what the market is like," said Hideyuki Noguchi,
sales manager for Yoshiritsu, while demonstrating his LaQ brand
blocks at the Shanghai Toy Fair. "So far, the reaction is good,"
he said, citing a number of inquiries. It was the company's first
time participating in the annual fair.

39 :s:2007/10/20(土) 12:18:27
SHANGHAI, China-For 24 years, toymsker Yoshiritsu has resisted the
pull to move to lower-cost China, sticking it out in more costly Japan
to meet the exacting demands of its picky customers. But that
strategy may be starting to pay off in a new market: China itself.

"We came to see what the market is like," said Hideyuki Noguchi,
sales manager for Yoshiritsu, while demonstrating his LaQ brand
blocks at the Shanghai Toy Fair."So far, the reaction is good,"
he said, citing a number of inquiries. It was the company's first
time participating in the annual fair.

40 :s:2007/10/20(土) 12:19:44
"Our products are 100 percent made by us in Japan," Noguchi said.
"We have to use top quality materials ... And still customers are
pushing us to improve quality."

China's reputation as the world's toy workshop -- it handles
60 percent of global toy manufacturing -- has taken a battering
amid recalls of Chinese-made toys with lead paint or magnets that
could be swallowed.

So far, the uproar has had little impact on China's toy exports,
which are up 28 percent in the first eight months of the year
compared to the same period in 2006.

41 :s:2007/10/20(土) 12:29:52
"Our products are 100 percent made by us in Japan," Noguchi said.
"We have to use top quality materials ... And still customers are
pushing us to improve quality."

China's reputation as the world's toy workshop -- it handles
60 percent of global toy manufacturing -- has taken a battering
amid recalls of Chinese-made toys with lead paint or magnets that
could be swallowed.

So far, the uproar has had little impact on China's toy exports,
which are up 28 percent in the first eight months of the year
compared to the same period in 2006.

42 :s:2007/10/20(土) 12:31:29
And while brands like LaQ can't compete with Chinese factories on
price, Noguchi admits, the greater focus on improving standards is
giving toy importers greater hope of making inroads into this still
undeveloped market.

"The potential for the toy market here is huge," said Alice Tang,
managing director for AT Licensing & Merchandising Ltd.,
a Hong Kong-based company that acts as licensing agent
for Tezuka Productions and other brands.

Chinese families still tend to spend less on toys for children than
parents elsewhere, but with increasing household wealth, demand is
growing.

"In China, with the one-child system, they really care. They do care
about quality," Tang said. Given the controversies over toy exports
from China, and the potential they see in China, she says foreign
toy companies are turning their attention to the local market.

"There's a big market on their doorsteps," she said.

43 :s:2007/10/20(土) 12:46:13
And while brands like LaQ can't compete with Chinese factories on price,
Noguchi admits, the greater hope of making inroads into this still
undeveloped market.

"The potential for the toy market here is huge" said Alice Tang,
managing director for AT Licensing & Merchandising Ltd.,
a HongKong-based company that acts as licensing agent
for Tezuka Productions and other brands.

Chinese families still tend to spend less on toys for children than
parents elsewhere, but with increasing household wealth, demand is growing.

"In China, with the one-child system, they really care.
They do care about quality," Tang said. Given the controversies over toy exports
from China, and the potential they see in China, she says foreign
toy companies are turning their attention to the local market.

"There's a big market on their doorsteps," she said.

44 :s:2007/10/20(土) 12:48:42
Kwon You Kook, vice president of Kidswell Co., a Shanghai-based
exporter of tot-sized trampolines and other exercise equipment,
says that after years of selling to South Korea, Japan and Europe,
he's looking for a dealer in China.

Until recently, Kwon didn't really consider the local market because
his prices are too high, he said.

"Our costs are rather high because we have been using plastics,
foams and other materials that conform with overseas safety and
environmental standards," Kwon said. "Maybe now there will be more
of a market for such better quality here."

Chinese officials have defended the quality of the country's toy
exports, blaming much of the media uproar on unfair coverage
by Western journalists, and some on flaws in designs from Western
toy companies.

"There are more orders instead of less. This proves that most of the
toys exported by China are qualified," Li Changjiang, head of China's
General Administration of Quality Supervision, Inspection and
Quarantine, told reporters in Beijing on Wednesday. Li said that,
as usual, factory workers were putting in lots of overtime to meet
Christmas orders.

The renewed focus on quality has been a mixed blessing for some companies.

45 :s:2007/10/20(土) 13:09:49
Kwon You Koook, vice president of Kidswell Co., a Shanghai-based
exporter of tot-sized trampolines and other exercise equipment,
says that after years of selling to South Korea, Japan and Europe,
he's looking for a dealer in China.

Until recently, Kwon didn't really consider the local market
because his prices are too high, he said.

"Our costs are rather high because we have been using plastcs,
foams and other materals that conform with overseas safety and
environmental standards,2 Kwon said. "Maybe now there will be more
of a market for such better quality here."

Chinese officials have defended the quality of the country's toy exports,
blaming much of the media uproar on unfair coverage
by Westrn journalists, and some on flaws in designs from Westerntoy companies.

"There are more orders instead of less. This proves that most of the
toys exported by China are qualified," Li Changjiang, head of China's
Quarantine, told reporters in Beijing on Wednesday. Li said that,
as usual, factory workers were putting in lots of overtme to meet
Christmas orders.

The renewed focus on quality has been amixed blessing for some companies.

46 :s:2007/10/20(土) 13:10:50
I'm tired.

47 :s:2007/10/21(日) 20:21:31
TOKYO — In unique Japanese comics known as manga, characters such as
InuYasha and Naruto slay ninjas and demons and even brave
the dangers of teenage romance.

More high-tech diversions, such as cellphones or video games,
lure audience from venerable art form. Though sales at home have
fallen, the books are hits with Americans.

48 :s:2007/10/21(日) 20:26:44
TOKYO-In unique Japanese comics known as manga, characters such as
InuYasha and Naruto slay ninjas and demons and evec brave
the dangers of teenage romance.

More high-tech diversions, such as cellphones or vdeo games,
lure audience from venerable art form. Though sales at home have
faallen, the books are hits with Americans.

49 :s:2007/10/21(日) 20:27:41
In the real world, however, the provocatively drawn heroes struggle
to compete with more modern forms of entertainment in Japan, even as
their popularity surges in the USA and elsewhere.

Sales of manga fell 4% in Japan last year to 481 billion yen
($4.1 billion) — the fifth straight annual drop, according
to the Tokyo-based Research Institute for Publications.
Manga magazine sales have tumbled from a peak of 1.34 billion
copies in 1995 to 745 million last year.

50 :s:2007/10/21(日) 20:38:09
In the real world, however, the provocatively drawn heroes struggle
to compete with more modern forms of entertainment in Japan, even as
their popularity surges in the USA and elsewhere.

Sales of manga fell 4% in Japan last year to 481 billion yen
($4.1 billion)-the fifth straight snnual drop, according
to the Tokyo-based Research Institute for Publications.
Manga magazine sales have tumbled from a peak of 1.34 billion
copies in 1995 to 745 million last year.

51 :s:2007/10/21(日) 20:40:16
The stories, covering everything from science fiction to graphic sex
to romance, are told in a distinctive style: The characters often
have wide, expressive eyes and mouths that expand to fantastic sizes
to show surprise or anger.

Manga sales peaked in Japan in 1995 — the year the weekly magazine
Shonen Jump stopped carrying the wildly popular Dragon Ball series,
which followed the adventures of a young martial artist in search of
seven magical stones.

Manga's decline may be due primarily to the habits of young Japanese,
who analysts say are:

•Obsessed with cellphones, the Internet and video games. "Manga
readership was at an all-time high in the '90s, just when these
alternative entertainments were getting going," says manga expert
Susan Napier at Tufts University. "So it makes sense there
(would be) some falloff."

52 :s:2007/10/21(日) 20:57:25
The stories, covering everything from sciene fiction to graphic sex
to romance, are told in a distinctive style: The characters fantastic sizes
to show surprise or anger.

Manga sales peaked in Japan in 1995-the year the weekly magazine
Shonen Jump stopped cattying the adventures of ayoung martial artist in search of
seven magical stones.

Manga's decline may be due primarily to the habits of young Japanese,
who analysts say are:

*Obsessed with cellphones, the Internet and video games. "Manga
readership was at an all-time high in the '90s, just when these
alternative entertainments were getting going," says manga expert
Susan Napier at Tufts University. "So it makes sense there
(would be) some falloff."

53 :s:2007/10/21(日) 20:59:06
Japanese youths and office workers are especially distracted by
their state-of-the-art cellphones: "The cliché of the salaryman
leafing through a phonebook-sized manga on the subway has given way
to the 'thumb tribes': millions of Japanese holding their cellphones
inches from their noses and frenetically typing their tiny cellphone
keypads with their thumbs, running through e-mails, websites, videos," Kelts says.

Increasingly, they get their manga fixes on their cellphone screens
— downloaded from special websites.

Sales of cellphone manga hit 4.6 billion yen ($39 million) in 2005
and probably doubled in 2006, says researcher Tatsuhiko Murakami at
the Research Institute for Publications.

However, manga publishers struggle to adapt an art form meant for
the page to the confines of a cellphone screen.

College student Kotaro Iwase, 21, says, "It is cumbersome and takes
time to download and scroll."

54 :s:2007/10/21(日) 21:15:57
Japanese youths and office workers are especially distracted by
their state-of-the-art cellphones: "The cliche of the salaryman
leafing through a phonebook-sized manga on the subway has given way
to the 'thumb tribes':millions of Japanese holding their cellphones
inches from their noses and frnetically typing their tiny cellphone
keypads with their thumbs, running through e-mails, websites, videos,"Kelts says.

Increasingly, they get their manga fixes on their cellphone screens
-downlosded from special websites.

Sales of cellphone manga hot 4.6 billion yen ($39 million) in 2005
and probably doubled in 2006, says researcher Tatsuhiko Murakami at
the Research Institute for Publications.

However, manga publishers struggle to adapt an art form meant for
the page to the confines of acellphone screen.

College student Kotaro Iwase, 21, says, "It is cumbersome and takes
time to dowmload and scroll."

55 :s:2007/10/21(日) 21:17:23
I'll take rest.

56 :s:2007/10/22(月) 08:37:14
TOKYO (AP) — A postcard that a Japanese soldier mailed from
a Southeast Asian battlefront during World War II has reached
a recipient in Japan 64 years later, a university whose student
helped deliver it said Saturday.

Shizuo Nagano, an 80-year-old retiree in Japan's southwestern state
of Kochi, received the card Friday -- by way of Nagasaki, Arizona
and Hawaii -- said a statement from Mukogawa Women's University.

Nagano's former colleague at a retail store, Nobuchika Yamashita
mailed the card in 1943 from Burma, now called Myanmar, a year
before Yamashita died at war at age 23, the university statement said.

It said the card had initially failed to reach Nagano's address
in Nagasaki, and was instead collected there by an American soldier
during the U.S. occupation after Japan's 1945 defeat.

The American kept it at his Arizona home until he died 25 years ago
and was kept by his son -- who moved to the Hawaiian island of Maui
and then gave the letter to a Japanese exchange student he met
through his wife, who taught her sewing, the statement said.

57 :s:2007/10/22(月) 08:53:49
TOKYO(AP)-A postcard that a Japanese soldier mailed from
a Southeast Asian battlefront during World War 2 has reached
a recipient in Japan 64 years later, a university whose student
helped deliver it said Saturday.

Shizuo Nagano, an 80-year-okd retiree in Japan's southwestern state
of Kochi, received the card Friday -- by way of Nagasaki, Arizona
and Hawaii -- said a statement from Mukogawa Women's University.

Nagano's former colleague st a retail store, Nobuchika Yamashita
mailed the card in 1943 from Burma, now called Myanmar, a year
before Yamashita died at war at age 23, the university statement said.

It said the card had initially failed to reach Nagano's address
in Nagasaki, annd was instead collected there by an American soldier
during the U.S. occupation after Japan's 1945 defeat.

The American keot it at his Arizona home until de died 25 years ago
and was keot by his son -- who moved to the Hawaiian island of Maui
through his wife, who taught her sewing, the statement said.

58 :s:2007/10/22(月) 08:56:27
"I never would have guessed I could see (Yamashita) again this way ...
I'm overwhelmed," Nagano said as he was handed the postcard
by the student, who spent two years after her return from Maui
trying to find Nagano through the government. The student,
Yuko Kojima, is now a sophomore at Mukogawa Women's University.
Copyright 2007 The Associated Press. All rights reserved.
This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.

59 :s:2007/10/22(月) 09:03:29
"I never would have guessed Icould see (Yamashita) again this way ...
I'm overwhelmed," Nagano said as he was handed the postcard
by the student, who spent two years after her return from Maui
trying to find Nagano through the government. The student,
Yukko Kojima, is now a sophomore at Mukogawa Women's University.
Copyright 2007 The Associated Press. All rights reserved.
This material may not be published, broadcast, rewrrtten or redistributed.

60 :s:2007/10/22(月) 09:07:03
 日本国民は、正当に選挙された国会における代表者を通じて行動し、
われらとわれらの子孫のために、諸国民との協和による成果と、
わが国全土にわたつて自由のもたらす恵沢を確保し、
政府の行為によつて再び戦争の惨禍が起こることのないやうにすることを決意し、
ここに主権が国民に存することを宣言し、この憲法を確定する。
そもそも国政は、国民の厳粛な信託によるものであつて、
その権威は国民に由来し、その権力は国民の代表者がこれを行使し、
その福利は国民がこれを享受する。これは人類普遍の原理であり、
この憲法はかかる原理に基くものである。
われらは、これに反する一切の憲法、法令及び詔勅を排除する。

61 :s:2007/10/22(月) 09:19:16
 日本国民は、正当に選挙された国会における代表者を通じて行動し、
政府の行為によつて再び戦争の惨禍が起こることのないやうにすることを決意し、
そもそも国政は、国民の厳粛な信託によるものであつて、
その権威は国民に由来し、その権力は国民の代表者がこれを行使し、
その福利は国民がこれを享受する。これは人類普遍の原理であり、
この憲法はかかる原理に基づくものである。

62 :s:2007/10/22(月) 09:24:41
 日本国民は、恒久の平和を念願し、人間相互の関係を支配する崇高な理想を
深く自覚するのであつて、平和を愛する諸国民の公正と信義に信頼して、
われらの安全と生存を保持しようと決意した。われらは、平和を維持し、
専制と隷従、圧迫と偏狭を地上から永遠に除去しようと努めてゐる
国際社会において、名誉ある地位を占めたいと思ふ。
われらは、全世界の国民が、ひとしく恐怖と欠乏から免かれ、
平和のうちに生存する権利を有することを確認する。
 われらは、いづれの国家も、自国のことのみに専念して他国を無視しては
ならないのであつて、政治道徳の法則は、普遍的なものであり、
この法則に従ふことは、自国の主権を維持し、
他国と対等関係に立たうとする各国の責務であると信ずる。
 日本国民は、国家の名誉にかけ、全力をあげてこの崇高な理想と
目的を達成することを誓ふ。

63 :s:2007/10/22(月) 09:38:43
 日本国民は、恒久の平和を念願し、人間相互の関係を支配する崇高な理想を
深く自覚するのであつて、平和を愛する諸国民の公正と信義に信頼して、
われらの安全と生存を保持しようと決意した。われらは、平和を維持し、
専制と隷従、圧迫と偏狭を地上から永遠に除去しようと努めている
国際社会において、名誉ある地位を占めたいと思ふ。
われらは、全世界の国民が、ひとしく恐怖と欠乏から免かれ、
平和のうちに生存する権利を有することを確認する。
 われらは、いずれの国家も、自国のことのみに専念して他国を無視しては
ならないのであつて、政治道徳の法則は、普遍的なものであり、
この法則に従ふことは、自国の主権を維持し、
他国と対等関係に立とうとする各国の責務であると信ずる。
 日本国民は、国家の名誉にかけ、全力をあげてこの崇高な理想と
目的を達成することを誓ふ。

64 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/27(土) 11:52:07
隠れ眼は嘗ての叫び

65 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/10/27(土) 11:55:16
堅き意思はかくて闊歩する

66 :s:2007/10/27(土) 11:58:54
TOKYO — Fresh off bumper earnings, Nintendo Co. ruled out a price cut
for its smash-hit Wii video game console Friday and announced
the company will begin selling the Wii in China next year.

Nintendo President Satoru Iwata also unveiled a gift-giving feature
that will allow users to send each other games over the Internet,
boosting the Wii's network offerings.

Profits at Nintendo have surged on the runaway success of the Wii
and the portable Nintendo DS machine in North America, Europe
and Japan, forcing Sony and Microsoft to slash console prices
in a desperate catch-up bid ahead of the holiday season.

67 :s:2007/10/27(土) 12:10:33
TOKYO-Fresh off bumper earnings, Nintendo Co. ruled out a price cut
for its smash-hit Wii video game console Friday and announced
the company will begin silling the Wii in China next year.

Nintendo President Satoru Iwata also unveiled a gift-giving feature
that will allow users to send each other games over the Internet,
boosting the Wii's network offerings.

Profits at Nintendo have surged on the runaway success of the wii
and the portable Nintendo DS machine in North America, Europe
and Japan, forcing Sony and Microsoft to slash console prices
in a desperate catch-up bid ahead of the holiday season.

68 :s:2007/10/27(土) 12:11:56
Iwata said the company was struggling to meet demand of the Wii
and a price cut was out of the question. The Wii sells for $249.99
in North America, 249.00 euros in Europe and 25,000 yen in Japan
-- all less than Sony's PlayStation 3 or Microsoft's Xbox 360.

"We're still focusing on how to meet booming demand," Iwata said
Friday. "We're absolutely not considering a price cut." He said
Nintendo was producing 1.8 million Wii consoles per month but that
a supply crunch was inevitable during the holiday gift-buying season.

69 :s:2007/10/27(土) 12:20:06
Iwata said the company was struggling to meet demand of the Wii
and a price cut was out of the question. The Wii sells for $249.99
in North America, 249.00 euros in Europe and 25,000 yen in Japan
-- all less than Sony's PlayStation 3 or Microsoft's Xbox 360.

"We're still focusing on how to meet bomming demand," Iwata said
Friday. "We're absolutely not considering a price cut." He said
Nintendo was producing 1.8 million Wii consoles per month but that
a supply crunch was inevitable during the holiday gift-buying season.

70 :s:2007/10/27(土) 12:22:48
Nintendo's confidence ahead of the critical Christmas shopping season
reflects the Wii's strength in a three-way battle of current
generation video game consoles against the PS3 and Xbox 360,
as well as the continued popularity of the handheld DS console.

The maker of Pokemon and Super Mario games has chosen a different
strategy from Sony and Microsoft, wooing novices with low-cost
and user-friendly machines unlike the more expensive consoles of its rivals.

With its wandlike remote control for fishing, golfing, tennis and
other video games, Nintendo's Wii console has won over fans
from young children to rehab patients.

Sony's top-line PlayStation model, with an 80 gigabyte hard drive,
now costs $499 in the U.S., down from $599. A new low-end model
with a 40-gigabyte drive will go on sale Nov. 2 for $399.

Microsoft's Xbox 360 costs $350 in the U.S.

71 :s:2007/10/27(土) 12:35:55
Nintendo's confidence ahead of the critical Christmas shopping season
reflects the Wii's strength in a three-way battle of current
generation video game consoles against the PS3 and Xbox 360,
as well as the continued popularity of the handheld DS console.

The maker of Pokemon and Super Mario games has chosen a different
strategy from Sony and Microsoft, wooing novices with low-cost
and user-friendly machines unlike the more expensive consoles of its rivals.

With its wandlike remote control for fishing, golfing, tennis and
other video games, Nintendo's Wii cosole has won over fans
from young children to rehab patients.

Sony's top-line PlayStation model, with an 80 gigabyte hard drive,
now costs $499 in the U.S., down from $599. A new low-end model
with a 40-gigabyte drive will go on sale Nov. 2 for $399.

Microsoft's Xbox 360 costs $350 in the U.S.

72 :s:2007/11/01(木) 23:25:41
TOKYO (AP) — A woman leaped from an 11-story Tokyo apartment
Wednesday in an apparent suicide, striking and seriously injuring
a passer-by, a news report said Wednesday.

The unidentified woman, who appeared to be in her 30s or 40s,
appeared to have jumped from the building onto a busy Tokyo street
and was declared dead at the scene, Kyodo News agency reported.

She hit a 47-year-old male pedestrian who suffered a brain injury,
the report said.

The Tokyo Metropolitan Police said they could not immediately confirm
the report.

Japan has one of the industrial world's highest suicide rates,
with more than 32,000 people taking their own lives in 2006.

73 :s:2007/11/01(木) 23:35:57
TOKYO(AP)-A woman leaped from an 11-story Tokyo apartment
Wednesday in an apparent suicide, striking and seriously injuring
a passer-by, a news report said Wednesday.

The unidentified woman, who appeared to be in her 30s or 40s,
appeared to have jumped from the building onto a busy Tokyo street
and was declared dead at the scene, Kyodo News agency reported.

She hit a 47-year-old male pedestrian who suffered a brain injury,
the report said.

The Tokyo Metropolitan Police said they could not immediately confirm
the report.

Japan has one of the industrial world's highest suicide rates,
with more than 32,000 people taking their own lives in 2006.

74 :s:2007/11/01(木) 23:37:46
TOKYO (AP) — A Japanese fighter jet crashed an instant after takeoff
and went up in flames Wednesday at an airport in central Japan,
leaving the two pilots with minor injuries, an official
for aircraft's manufacturer said.

The F-2B fighter was on a test flight prior to delivery
to Japan's air force when it crashed, said Hideo Ikuno,
a spokesman for the Daiya public relations firm representing
the plane's maker, Mitsubishi Heavy Industries.

Footage on commercial broadcaster TV Asahi showed the jet taking off
from the runway in Nagoya, only to suddenly tip downward and skid
along the ground in flames. National broadcaster NHK showed
the pilots jumping from the burning plane.

75 :s:2007/11/01(木) 23:47:18
TOKYO(AP)-A Japanese fighter jet crashed an instant after takeoff
and went up in flames Wednesday at an airport in central Japan,
leaving the two pilots with minor injuries, an official
for aircraft's manufacturer said.

The F-2B fighter was on a test flight prior to delivery
to Japan's air force when it crashed, said Hideo Ikuno,
a spokesman for the Daiya public relations firm representing
the plane's maker, Mitsubishi Heavy Industries.

Footage on commercial broadcaster TV Asahi showed the jet taking off
from the runway in Nagoya, only to suddenly tip downward and skid
along the ground in flames. National broadcaster NHK showed
the pilots jumping from the burning plane.

76 :s:2007/11/01(木) 23:49:38
TOKYO — Scandal-marred Mitsubishi Motors said Tuesday growing sales
in North America, Europe and Asia and an improved model mix helped
cut its loss by 65 percent for the six months through September
half-year period from the year before.

The company reported a net loss of 5.6 billion yen ($48.8 million)
for the first half of its fiscal year, down from the 16.1 billion yen
it posted the same period the previous year.

Sales rose 30.6 percent to 1.313 trillion yen ($11.45 billion)
for April-September, up from 1.005 trillion yen for the same period
the preceding year, the Tokyo-based company said in a statement.

The Japanese automaker has been struggling to reverse plunging sales
after acknowledging in 2000 it had been covering auto defects
for more than two decades, and announced a string of recalls.

The manufacturer, part of the broader Mitsubishi group that also
makes aircraft, cell phones and robots, said it also logged its first
operating and ordinary profits for the first time in five years.

77 :s:2007/11/02(金) 00:04:04
TOKYO-Scandal-marred Mitsubishi Motors said Tuesday growing sales
in North America, Europe and Asia and an improved model mix helped
cut its loss by 65 percent for the six months through September
half-year period from the year before.

The company reported a net loss of 5.6 billion yen ($48.8 million)
for the first half of its fiscal year, down from the 16.1 billion yen
it posted the same period the previous year.

Sales rose 30.6 percent to 1.313 trillion yen ($11.45 billion)
for April-September, up from 1.005 trillion yen for the same period
the preceding year, the Tokyo-based company said in a statement.

The Japanese automaker has been struggling to reverse plunging sales
after acknowledging in 2000 it had been covering auto defects
for more than two decades, and announced a string of recalls.

The manufacturer, part of the broader Mitsuishi group that also
makes aircraft, cell phones and robots, said it also logged its first
operating and ordinary profits for the first time in five years.

78 :s:2007/11/02(金) 00:06:15
In a sign that the worst may be behind it, Mitsubishi Motors Corp.
last fiscal year turned a profit year for the first time in four years.

Mitsubishi, which did not break down quarterly earnings,
said a weaker yen also helped its bottom line.

Looking ahead, the company left unchanged its group net profit
outlook at 20 billion yen ($174 million) for the current fiscal year
through March 2008. But citing strong overseas sales and yen's
weakness, it revised upward its group sales outlook
to 2.70 trillion yen ($23.5 billion) from 2.430 trillion yen.

A series of scandals have badly tarnished Mitsubishi Motors brand
image, especially in Japan.

In 2000, it acknowledged it had been covering up auto defects
In 2004, however, it revealed it had failed to divulge
all its problems in 2000 and had more concealed defects.

The report helped lift Mitsubishi shares on the Tokyo Stock Exchange,
where they finished up 1.98 percent at 206 yen ($1.80).

79 :s:2007/11/02(金) 00:22:22
In a sign that the worst may be behind it, Mitsubishi Motors Corp.
last fiscal year turned a profit year for the first time in four years.

Mitsubishi, which did not break dowm quarterly earnings,
said a weaker yen also helped its bottom line.

Looking ahead, the company left unchanged its group net profit
outlook at 20 billion yen ($174 million) for the current fiscal year
through March 2008. But citing strong overseas sales and yen's
weakness, it revised upward its group sales outlook
to 2.70 trillion yen ($23.5 billion) from 2.430 trillion yen.

A series of scandals have badly tarnished Mitsubishi Motors brand
image, especially in Japan.

In 2000, it acknowledgedit had been covering up auto defects
In 2004, however, it revealed it had failed to divulge
all its problems in 2000 and had more concealed defects.

The report helped lift Mitsubishi shares on the Tokyo Stock Exchange,
where they finished up 1.98 percent at 206 yen ($1.80).

80 :s:2007/11/02(金) 00:37:41
英語での西暦の読み方について 質問者:mambo28

こんにちは。
1999年を英語で声に出して読むとき、nineteen ninety-nineと、4桁の数字を2桁に区切って読みますが、
2000年はtwo thousand、
2005年はtwo thousand fiveと、4桁で読みますよね?
このように、2桁区切りをするときと4桁読みをするときとで基準のようなものはあるのでしょうか?

具体的に読み方がよくわからない年号を並べてみます。
1801年はeighteen oneですか、それともa thousand eigh hundred oneですか?
1001年はten oneですか、a thousand oneですか?
2010年はtwenty tenですか、two thousand tenですか?
2100年はtwo thousand a hundredですか?
2111年はtwenty-one elevenですか?
650年はsix hundred fiftyでよいでしょうか?

以上、知っている方のご回答お待ちしております。

81 :s:2007/11/02(金) 00:39:38
ANo.3 回答者:Mathematica

1801年はeighteen oh one(ohはzeroのこと)
1001年はa thousand (and) one
2010年はtwenty ten
2100年はtwo thousand (and) a hundred or
twenty-one oh oh
2111年はtwenty-one eleven
650年はsix fifty

これは、nativeでも難しい問題です。現在の主流となっている考え方では、2001年から2009年までは"two thousand one"の読み方を適用し、2010年以降は2桁区切り方式で"twenty ten"などと呼ぶようです。

82 :s:2007/11/02(金) 00:40:13
この回答へのお礼

2100年はohを二つつなげることもあるんですね。
本当に色々な読み方があるんですね!

nativeでも難しい問題なんですか。
最近近未来が舞台の映画を観ていたら2019年をtwo thousand nineteenと言っていまして、
2000年以降は2桁区切りはやめたのか?2111になったらまた復活するのか?
などと混乱していましたが、Mathematicaさんやみなさんの回答にも色々な例が見られるように、ガチガチのルールがあるわけではなさそうで少し安心しました。

どうもありがとうございました。

83 :s:2007/11/02(金) 00:41:10
ANo.2 回答者:zak33697

zak

自分が日常アメリカで言うときの例を示します。

1999年を英語で声に出して読むとき、nineteen ninety-nineと、→同じ
2000年はtwo thousand →同じ
2005年はtwo thousand fiveと→two thousand and five または、twenty oh one

具体的に読み方がよくわからない年号を並べてみます。
1801年はeighteen oneですか、それともa thousand eigh hundred one→eighteen oh one
     でなければ eighteen hundred and one
1001年はten oneですか、a thousand oneですか→ ten oh one or one thousand and one
2010年はtwenty tenですか、two thousand ten → twenty ten
2100年はtwo thousand a hundredですか?→ twenty one hundred
2111年はtwenty-one elevenですか → 同じ
650年はsix hundred fifty→同じ か six fifty

といったところです。これで間違えられたことは幸い今のところ無いです。
基準ですか?0 は、適宜 Oh と発音すること。 間際らしいときは and を挿入することです。

84 :s:2007/11/02(金) 00:41:52
この回答へのお礼

西暦にもohを使うんですね。
日本人のohはforに間違えられやすいらしいので、数字の0を発音するときは必ずzeroにしていたのでまったく盲点でした。ohとandですね。
650年は1桁+2桁区切りをすることもあるんですね。

アメリカでの日常表現とのことで、勉強になりました。
どうもありがとうございます。

85 :s:2007/11/02(金) 00:42:56
ANo.1 回答者:babacchi

しゃべる人によって個人差はあるようですが、
基本的には4桁を2桁に区切って読みます。
また、1801など100の倍数と一桁のとき〜hundereds and oneとなることもあります。
1801年はeighteen zero one、またはeighteen hundreds and one
1001年はone thousand and one
2010年はtwenty ten
2100年はtwenty one hundereds
2111年はtwenty-one eleven
650年はsix hundreds and fifty

2000年以降はどうするかという問題は英語圏でも揉めたようで、
基本的には、2009まではtwo thousand nineと、例外で行き
2010から2桁区切りが復活するようです。

86 :s:2007/11/02(金) 00:43:46
この回答へのお礼

100の倍数と1桁の時はそういう風になるんですか。
間にzeroを入れるとわかりやすいですね。
2000年が来る前に英語の義務教育を終えてしまったので1999年以降の読み方がわからずに混乱していました。

今年イタリア旅行中にクレジットカードで電話をかけた時、「有効期限は2008年twenty eightだ」と言っても通じなかったのが疑問のきっかけです。(その時は「カードには08zero eightと書いてある」と言って話は通じました)

わかりやすい回答をありがとうございました!!

87 :壁に耳あり、障子にメアリーさん:2007/11/02(金) 05:37:57
気色悪いスレ。
1も気持ち悪い

88 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/11/02(金) 19:11:02
>>87
まず鏡を見ましょう。
そして死になさい。

89 :s:2007/11/02(金) 19:14:17
TOKYO — Markets in Asia and Europe slumped Friday, tracking losses
on Wall Street overnight as investors worried about a possible end
to U.S. interest rate cuts and a slowing American economy.

Hong Kong's benchmark index plunged over 3 percent and markets
in Japan, China, South Korea and Singapore fell more than 2 percent.

Repeating a pattern seen several times this year, a sharp sell-off
in U.S. stocks prompted investors to dump shares in Asian markets,
many of which have surged to records in recent weeks. The Dow Jones
industrial average tumbled more than 360 points Thursday
as investors reacted nervously to surging oil prices and a U.S.
Federal Reserve warning on inflation.

90 :s:2007/11/02(金) 19:25:12
TOKYO-Markets in Asia and Europe slumped Friday, tracking losses
on Wall Street overnight as investors worried about a possible end
to U.S. interest rate cuts and a slowing American economy.

Hong Kong's benchmark index plunged over 3 percent and markets
in Japan, China, South Korea and Singapore fell more than 2 percent.

Repeating a pattern seen several times this year, a sharp sell-off
in U.S. stocks prompted investors to dump shares in Asian markets,
many of which have surged to records in recent weeks. The Dow Jones
industrial average tumbled more than 360 points Thursday
as investors reacted nervously to surging oil prices and a U.S.
Federal Reserve warning on inflation.

91 :s:2007/11/02(金) 19:26:01
The warning from the Fed, which cut interest rates earlier this week,
triggered concern that it might hold off on further rate cuts or
even consider raising them if inflation accelerates,
renewing worries about a slowdown in the U.S. economy
-- a vital market for Asian exporters.

"I'm not expecting a serious sell-off, but I think Asian markets are
responding to a genuine in the overall outlook -- that the Fed
is not going to be as aggressive in cutting rates," said Tim Rocks,
Asia Strategist at Macquarie Bank in Hong Kong.

92 :s:2007/11/02(金) 19:44:52
The warning from the Fed, which cut interest rates earlier this week,
triggered concern that it might hold off on further rate cuts or
even consider raising them if inflation accelerates,
renewing worries about a slowdown in the U.S. economy
-- a vital market for Asian exporters.

"I'm not expecting a serious sell-off, but I think Asian markets are
responding to a genuine in the overall outlook -- that the Fed
is not going to be as aggressive in cutting rates," said Tim Rocks,
Asia Strategist at Macquarie Bank in Hong Kong.

93 :s:2007/11/02(金) 19:46:07
"But you'll certainly see a slower pace in gains," Rocks said.
"The Fed's attitude is going to put a lid on markets."

European stocks also fell in early trade Friday, with Britain's
FTSE 100 down 1 percent, and France's CAC 40 and Germany's DAX
both down 0.8 percent.

Japan's benchmark Nikkei 225 index tumbled 352.92 points, or
2.1 percent, to finish at 16,517.48 points, dragged down
by financial shares. Mitsubishi UFJ Financial Group dropped
6 percent following a recent revision of its profit outlook
on weak domestic lending, while Mizuho Financial Group fell 5.7 percent.

Investors were anxiously awaiting U.S. jobless data due out
later Friday for more clues about the state of the U.S. economy.
Jitters over the fallout from the U.S. subprime mortgage crisis
-- which roiled markets in August -- will linger for awhile, traders said.

94 :s:2007/11/02(金) 19:56:47
"But you'll certainly see a slower pace in gains,"Rocks said.
"The Fed's attitude is going to put a lid on markets."

European stocks also fell in early trade Friday, with Britain's
FTSE 100 down 1 percent.

Japan's benchmark Nikkei 225 index tumbled 352.92 points,
or 2.1 percent, to finish at 16,517.48 points, dragged down
by financial shares. Mitsubishi UFJ Financial Group dropped
6 percent following a recent revision of its profit outlook
on weak domestic lending, while Mizuho Financial Group fell 5.7 percent.

Investors were anxiously awaiting U.S. jobless data due out
later Friday for more clues about the state of the U.S. economy.
Jitters over the fallout from the U.S. subprime mortgage crisis
-- which roiled markets in August -- will linger for awhile, traders said.

95 :s:2007/11/02(金) 19:58:49
In Hong Kong, the blue chip Hang Seng Index sank 1,024.54 points,
or 3.25 percent, to close at 30,468.34.
The index is still up 52.6 percent this year.

Hong Kong's stock market has surged amid investor demand for shares
in mainland Chinese companies and on signs that Beijing plans
to allow individual investors from the mainland to buy shares
in Hong Kong stocks at some future date.

The stunning ascent this year in many Asian markets has been
punctuated by occasional drops, usually sparked by plunges
on Wall Street, which seem to be taken as cues by investors
to unload shares that may have risen too high, too quickly.

96 :s:2007/11/02(金) 20:07:37
In Hong Kong, the blue chip Hang Seng Index sank 1,024.54 points,
or 3.25 percent, to close at 30,468.34.
The index is still up 52.6 percent this year.

Hong Kong's stock market has surged amid investor demand for shares
in mainland Chinese companies and on signs that Beijing plans
to allow individual investors from the mainland to buy shares
in Hong Kong stocks at some future date.

The stunning ascent this year in many Asian markets has been
punctuated by occasional drops, usually sparked by plunges
on Wall Street, which seem to be taken as cues by investors
to unload shares that may have risen too high, too quickly.

97 :s:2007/11/02(金) 20:08:42
So far this year, each time Asian markets have dropped sharply,
nearly all have quickly bounced back and climbed higher.

Elsewhere Friday, the benchmark Shanghai Composite Index fell
2.3 percent, or 136.47 points, although there the market was driven
by concerns that authorities will raise interest rates
to cool China's booming growth.

Singapore's Straits Times index was down 2.1 percent to 3,722,
while the Korea Composite Stock Price Index, or Kospi,
fell 2.1 percent to close at 2,019.34.
This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.

98 :s:2007/11/02(金) 20:17:50
So far this year, each time Asian markets have dropped sharply,
nearly all have quickly bounced back and climbed higher.

Elsewhere Friday, the benchmark Shanghai Composite Index fell
2.3 percent, or 136.47 points, although there the market was driven
by concerns that authorities will raise interest rates
to cool China's booming growth.

Singapore's Straits Times index was down 2.1 percent to 3,722,
while the Korea Composite Stock Price Index, or Kospi,
fell 2.1 percent to close at 2,019.34.

99 :s:2007/11/02(金) 20:22:23
TOKYO — Japanese warships were ordered home from the Indian Ocean
Thursday after opposition lawmakers refused to support an extension
of their mission supporting U.S.-led forces in Afghanistan.

The move is not expected to have a major impact on American
operations but the White House said it would like Japan to reconsider.

The pullback was an embarrassment for Japan's new Prime Minister
Yasuo Fukuda, a strong advocate of the six-year mission who vowed
to pass legislation that would give Japan at least a limited role
in fighting terrorism in the region.

100 :s:2007/11/02(金) 20:30:32
TOKYO-Japanese warships were ordered home from the Indian Ocean
Thursday after opposition lawmakers refused to support an extension
of their mission supporting U.S.-led forces in Afghanistan.

The move is not expected to have a major impact on American
operations but the White House said it would like Japan to reconsider.

The pullback was an embarrassment for Japan's new Prime Minister
Yasuo Fukuda, a strong advocate of the six-year mission who vowed
to pass legislation that would give Japan at least a limited role
in fighting terrorism in the region.

101 :s:2007/11/02(金) 20:31:30
America's top ally in Asia, Japan has refueled coalition warships
in the Indian Ocean since 2001. But opposition parties effectively
scuttled the mission by raising concerns in parliament that it was
too broad and possibly violated Japan's constitution.

Japan's main opposition party made significant gains in July
elections and is pushing to further scale back the country's role
in international peacekeeping efforts that involve military operations.

102 :s:2007/11/02(金) 20:37:20
America's top ally in Asia, Japan has refueled coalition warships
in the Indian Ocean since 2001. But opposition parties effectively
scuttled the mission by raising concerns in parliament that it was
too broad and possibly violated Japan's constitution.

Japan's main opposition party made significant gains in July
electioons and is pushing to further scale back the country's role
in international peacekeeping efforts that involve military operations.

103 :s:2007/11/02(金) 20:38:41
Legislation had been passed repeatedly to renew the mission,
but the latest extension expired Thursday amid a parliamentary
stalemate. Japan refueled its final ship on Monday.

"We would like for them to reconsider their decision to stop
the refueling. They've played a very important role,
and the president will be looking forward to talking
to the new prime minister when he comes in the next few weeks,"
White House spokeswoman Dana Perino said.

Fukuda is to visit the U.S. later this month, and is hoping
to smooth over relations when U.S. Defense Secretary Robert Gates
visits Tokyo next week.

"In order to fulfill our responsibility for international efforts
toward eradicating terrorism, we do need to continue our refueling
mission," Fukuda said. "The government will do all it can
to pass the special bill for the refueling mission so we can restart
our mission as soon as possible."

104 :s:2007/11/02(金) 20:49:15
Legislation had been passed repeatedly to renew the mission,
but the latest extension expired Thursday amid a parliamentary
stalemate. Japan refueled its final ship on Monday.

"We would like for them to reconsider their decision to stop
the refueling. They've played a very important role,
and the president will be looking forward to talking
to the bew prime minister when he comes in the next few weeks,"
White House spokeswoman Dana Perino said.

Fukuda is to visit the U.S. later this month, and is hoping
to smooth over relations when U.S. Defense Secretary Robert Gates
visits Tokyo next week.

"In order to fulfill our responsibility for international efforts
toward eradicating terrorism, we do need to continue our refueling
mission," Fukuda said. "The government will do all it can
to pass the special bill for the refueling mission so we can restart
our mission as soon as possible."

105 :s:2007/11/02(金) 20:50:35
The two ships in the mission -- a destroyer and a refueler,
with 340 troops aboard -- were expected to take about three weeks
to return, navy spokesman Kozo Okuda said.

"We were able to complete this mission because of your pride
and training," Defense Minister Shigeru Ishiba said in a message
broadcast to the troops. "We all await your return."

U.S. Ambassador Thomas Schieffer and envoys from coalition countries
met with Japanese lawmakers on Wednesday and stressed the importance
of Tokyo's refueling role. However, U.S. Defense Department Press
Secretary Geoff Morrell told reporters earlier in the week that
the halt would not have "any operational impact whatsoever."

Japan provided about 126 million gallons of fuel worth $520 million
to coalition warships in the Indian Ocean, including those from
the U.S., Britain and Pakistan, according to the Defense Ministry.

106 :s:2007/11/02(金) 21:02:39
The two ships in the mission -- a destroyer and a refueler,
with 340 troops aboard -- were expected to take about three weeks
to return, navy spokesman Kozo Okuda said.

"We were able to complete this mission because of your pride
and training," Defense Minister Shigeru Ishiba said in a message
broadcast to the troops. "We all await your return."

U.S. Ambassador Thomas Schieffer and envoys from coalition countries
met with Japanese lawmakers on Wednesday and stressed the importance
of Tokyo's refueling role. However, U.S. Defense Department Press
Secretary Geoff Morrell told reporters earlier in the week that
the halt would not have "any operational impact whatsoever."

Japan provided about 126 million gallons of fuel worth $520 million
to coalition warships in the Indian Ocean, including those from
the U.S., Britain and Pakistan, according to the Defense Ministry.

107 :s:2007/11/03(土) 22:34:10
TOKYO — A team of U.S. experts is expected to begin disabling
North Korea's nuclear facilities on Monday, the U.S. envoy
to disarmament talks with Pyongyang said. If carried out,
it would mark the biggest step the communist country has taken
to scale back its atomic program.

Envoy Christopher Hill also said Saturday that the North
-- one of the world's most isolated countries -- appeared
to be opening up, and said U.S. lawyers had begun working
with Pyongyang to remove the communist regime from Washington's list
of countries sponsoring terrorism.

"By Monday morning, they will begin their work," Hill said,
referring to the U.S. team that arrived in Pyongyang on Thursday.
"It's a very big day because it's the first time it's actually going
to start disabling its nuclear program."

108 :s:2007/11/03(土) 22:45:17
TOKYO-A team of U.S. experts is expected to begin disabling
North Korea's nuclear facilities on Monday, the U.S. envoy
to disarmament talks with Pyongyang said. If carried out,
it would mark the biggest step the commmunist country has taken
to scale back its atomic program.

Envoy Christopher Hill also said Saturday that the North
-- one of the world's most isolated countries -- appeared
to be opening up, and said U.S. lawyers had begun working
with Pyongyang to remove the communist regime from Washington's list
of countries sponsoring terrorism.

"By Monday morning, they will begin their work," Hill said,
referring to the U.S. team that arrived in Pyongyang on Thursday.
"It's very big day because it's the first time it's actually going
to start disabling its nuclear program."

109 :s:2007/11/03(土) 22:46:25
The North shut down its Yongbyon reactor in July and promised
to disable it by year's end in exchange for energy aid
and political concessions from the nations that participate
in talks on its nuclear program: the U.S., China, Japan,
South Korea and Russia.

Disabling the reactor would mark a further breakthrough in efforts
to convince the North to scale back its nuclear program.
The country conducted its first-ever nuclear test in October of last year.

110 :s:2007/11/03(土) 22:52:20
The North shut down its Yongbyon reactor in July and promised
to disable it by year's end in exchange for energy aid
and political concessions from the nations that participate
in talks on its nuclear program: the U.S., China, Japan,
South Korea and Russia.

Disabling the reactor would mark a further breakthrough in efforts
to convince the North to scale back its nuclear program.
The country conducted its first-ever nuclear tese in October of last year.

111 :s:2007/11/03(土) 22:53:19
Hill said the U.S. hoped to disable the North's uranium enrichment
program by the end of the year, not just its plutonium-production
facilities at Yongbyon.

"By the end of the year, on the road to denuclearization, we hope
to have arrived at an important milestone, where there is a complete
disablement of the Yongbyon facilities, a full list of additional
facilities for disablement, and that uranium enrichment is also
resolved to mutual satisfaction," Hill said.

Hill said he hoped to start talks with North Korea in the next weeks
over the list of facilities -- another promise made by the regime
under a Feb. 13 agreement -- and that it should include programs
other than the ones at Yongbyon, as well as nuclear materials.

Hill also said the U.S. remained worried over the alleged transfer
of nuclear technology and materials from North Korea to countries
like Syria. Last month, Israel reportedly conducted an air strike
in Syria that targeted a partially built nuclear reactor made
with North Korean help.

112 :s:2007/11/03(土) 23:04:45
Hill said the U.S. hoped to disable the North's uranium enrichment
program by the end of the year, not just its plutonium-production
facilities at Yongbyon.

"By the end of the year, on the road to denuclearization, we hope
to have arrived at an important milestone, where there is a complete
disablement of the Yongbyon facilities, a full list of additional
facilities for disablement, and that uranium enrichment is also
resolved to mutual satisfaction," Hill said.

Hill said he hoped to start talks with North Korea in the next weeks
over the list of facilities -- another promise made by the regime
under a Feb. 13 agreement -- and that it should include programs
other than the ones at Yongbyon, as wll as nuclear materials.

Hill also said the U.S. remained worried over the alleged transfer
of nuclear technology and materials from North Korea to countries
like Syria. Last month, Israel reportedly conducted an air strike
in Syria that targeted a partially built nuclear reactor made
with North Korean help.

113 :s:2007/11/11(日) 13:30:48
TAIPEI, Taiwan (AP) — Delwyn Young hit a three-run homer
in the first inning to lead the United States to a 5-1 victory
Saturday over Japan at the 37th Baseball World Cup.

The Los Angeles Dodgers minor leaguer helped the U.S. improve to 3-1.
Team USA, managed by Davey Johnson, needed a win to stay in the tournament.

Starter Brian Duensing, a Minnesota Twins prospect who played
for Rochester in the International League, scattered three hits
before being relieved by Neal Musser after a leadoff walk
to Ken Suzuki in the sixth.

Suzuki scored on a sacrifice fly to make it 3-1, the first earned
run given up by the U.S. in the World Cup. The Americans scored
two runs in the eighth.

With two outs in the ninth, Japan loaded the bases on a triple,
hit batsman and a walk by closer Chris Booker. He struck out the next batter.

114 :s:2007/11/11(日) 13:43:52
TAIPEI, Taiwan(AP)-Delwyn Young hit a three-run homer
in the first inning to lead the United States to a 5-1 victory
Saturday over Japan at the 37th Baseball World Cup.

The Los Angeles Dodgers minor leaguer helped the U.S. improve to 3-1.
Team USA, managed by Davey Johnson, needed a win to stay in the tournament.

Starter Brian Duensing, a Minnesota Twins prospect who played
for Rochester in the International League, scattered three hits
before being relieved by Neal Musser after a leadoff walk
to Ken Suzuki in the sixth.

Uzuki scored on a sacrifice fly to make it 3-1, the first earned
run given up by the U.S. in the World Cup. The Americans scored
two runs in the eighth.

With two outs in the ninth, Japan loaded the bases on a triple,
hit batsman and a walk by closer Chris Booker. He struck out the next batter.

115 :s:2007/11/11(日) 13:51:08
TOKYO (AP) — Defense Secretary Robert Gates, on a two-day visit,
wants Japanese leaders to step up their efforts on global security,
against the backdrop of a North Korean threat still viewed
as serious in the region.

Officials traveling with Gates said Thursday that they expect
a great deal of questions about the six-nation talks that have
led to North Korea's initial move this week to begin disabling
its nuclear facilities at the main Yongbyon complex.

The issue was also a hot topic during Gates' meetings earlier
this week in South Korea, where the defense minister declared
that he sees no reduction in the threat from the North as yet.

116 :s:2007/11/11(日) 13:59:39
TOKYO(AP)-Defense Secretary Robert Gates, on a two-day visit,
wants Japanese leaders to step up their efforts on global security,
against the backdrop of a North Korean threat still viewed
as serious in the region.

Officials traveling with Gates said Thursday that they expect
a great deal of questions about the six-nation talks that have
led to North Korea's initial move this week to begin disabling
its nuclear facilities at the main Yongbyon complex.

The issue was also a hot topic during Gates' meetings earlier
this week in South Korea, where the defense minister declared
that he sees no reduction in the threat from the North as yet.

117 :s:2007/11/11(日) 14:00:36
In a string of high-powered meetings Thursday and Friday,
Gates is also expected to discuss a broad range of issues,
from Tokyo's recent decision to pull warships from their refueling
mission in support of the U.S.-led coalition operations
in Afghanistan to the restructuring of U.S. troops and bases in Japan.

In a speech Friday, Gates is expected to call on Japan,
Washington's top ally in Asia, to "take more responsibility
in global security matters in keeping with a country of their
political, economic and military capacity," said one
of the senior officials. They spoke on condition of anonymity
because the meetings with Japanese leaders are private.

118 :s:2007/11/11(日) 14:08:39
In a string of high-powered meetings Thursday and Friday,
Gates is also expected to discuss a broad range of issues,
from Tokyo's recent decision to pull warships from their refueling
mission in support of the U.S.-led coalition operations
in Afghanistan to the restructuring of U.S. troops and bases in Japan.

In a speech Friday, Gates is expected to call on Japan,
Washington's top ally in Asia, to "take more responsibility
in global security matters in keeping with a country of their
political, economic and military capacity," said one
of the senior officials. They spoke on condition of anonymity
because the meetings with Japanese leaders are private.

119 :s:2007/11/11(日) 14:10:06
Senior defense officials stressed that this will not be a lobbying
mission by Gates to overturn the Japanese decision on the tankers.
But he will have lunch Friday with Japanese officials,
including some in the government's main opposition party who oppose
the Afghanistan mission.

The refueling ships were ordered home after the Japanese government
failed to hammer out a compromise over the mission with
the main opposition party.

The ships provided about 7% of the fuel for maritime patrols,
and their loss will trigger additional costs and could force ships
to refuel on shore, which could put some drain on patrols.

The move is not expected to have a major impact on American operations,
but the White House said it would like Japan to reconsider.

120 :s:2007/11/11(日) 14:18:15
Senior defense officials stressed that this will not be a lobbying
mission by Gates to overturn the Japanese decision on the tankers.
But he will have lunch Friday with Japanese officials,
including some in the government's main opposition party who oppose
the Afghanistan mission.

The refueling ships were ordered home after the Japanese government
failed to hammer out a compromise over the mission with
the main opposition party.

The ships provided about 7% of the fuel for maritime patrols,
and their loss will trigger additional costs and could force ships
to refuel on shore, which could put some drain on patrols.

The move is not expected to have a major impact on American operations,
but the White House said it would like Japan to reconsider.

121 :s:2007/11/11(日) 14:19:11
Gates' visit also comes on the heels of a successful ballistic
missile test earlier this week above the Pacific Ocean that included
the participation of the Japanese Navy. The U.S. military shot down
two missiles at once, while a Japanese Navy Aegis-equipped ship,
the Kongo, tracked the missile targets. The Aegis is an integrated
radar and missile defense system.

The Kongo also simulated firing its own interceptors in preparation
for another test off Hawaii next month in which it will attempt
to intercept a missile itself. If successful, the event would mark
the first time Japan has ever intercepted a ballistic missile.

Tokyo has poured money into missile defense in the decade
since North Korea unexpectedly test-fired a long-range missile
over northern Japan in 1998.

122 :s:2007/11/11(日) 14:28:24
Gates's visit also comes on the heels of a successful ballistic
missile test earlier this week above the Pacific Ocean that included
the participation of the Japanese Navy. The U.S. military shot down
two missiles at once, while a Japanese Navy Aegis-equipped ship,
the Kongo, tracked the missile targets. The Aegis is an integrated
radar and missile defense system.

The Kongo also simulated firing its own interceptors in preparation
for another test off Hawaii next moth in which it will attempt
to intercept a missile itself. If successful, the event would mark
the first time Japan has ever intercepted a ballistic missile.

Tokyo has poured money into missile defense in the decade
since North Korea unexpectedly test-fired a long-range missile
over northern Japan in 1998.

123 :s:2007/11/11(日) 15:12:59
TOKYO — He wanders the wilderness to avenge his father's death.
He is a man of few words, trained in the ancient ways
of the Japanese samurai. He sports an unruly Afro.

Afro Samurai, the star of an animation series of the same name
featuring Samuel L. Jackson, is headed for a second run on U.S.
network Spike TV — and finally winning a following in its native
Japan, where it recently debuted on the big screen.

"I never expected Afro Samurai to get this huge. It started out
as doodlings I made in college," creator Takashi Okazaki said
in an interview in Tokyo.

124 :s:2007/11/11(日) 15:20:20
TOKYO-He wanders the wilderness to avenge his father's death.
He is a man of few words, trained in the ancient ways
of the Japanese samurai. He sports an unruly Afro.

Afro Samurai, the star of an animation series of the same name
featuring Samuel L. Jackson, is headed for a second run on U.S.
network Spike TV-and finally winning a following in its native
Japan, where it recently debuted on the big screen.

"I never expected Afro Samutai to get this huge. It started out
as doodlings I made in college,"creator Takashi Okazaki said
in an interview in Tokyo.

125 :s:2007/11/11(日) 15:21:03
"Now, I have Samuel doing Afro's voice, and lots of black kids
thanking me for creating an awesome hero," he said. "I just can't believe it."

Afro Samurai's first season, aired as a five-part series on Spike TV
early this year, follows the tale of a young samurai with a big Afro
who seeks to avenge the death of his father at the hands
of a mysterious warrior called Justice.

126 :s:2007/11/11(日) 15:23:55
"Now, I have Samurai's first season, aired as a five-part series on Spike TV
early this year, follows the tale of a young samurai with a big Afro
who seeks to avenge the death of his father at the hands
of a mysterious warrior called Justice.

127 :s:2007/11/11(日) 15:27:03
I'll try this again.

128 :s:2007/11/11(日) 15:31:45
"Now, I have Samuel doing Afro's voice, and lots of black kids
thanking me for creating an awesome hero," he said. "I just can't believe it."

Afro Samurai's first season, aired as a five-part series on Spike TV

129 :s:2007/11/11(日) 15:34:28
Maybe, I'm tired.

130 :s:2007/11/11(日) 16:23:01
政府の行為によつて再び戦争の惨禍が起ることのないやうにすることを決意し、
そもそも国政は、国民の厳粛な信託によるものてあつて、
この憲法は、かかる原理に基くものである。

131 :s:2007/11/11(日) 16:30:10
政府の行為によつて再び戦争の惨禍が起ることのないやうにすることを決意し、
そもそも国政は、国民の厳粛な信託によるものてあつて、
この憲法は、かかる原理に基づくものである。

132 :s:2007/11/11(日) 16:30:52
日本国民は、正義と秩序を基調とする国際平和を誠実に希求し、
国権の発動たる戦争と、武力による威嚇又は武力の行使は、
国際紛争を解決する手段としては、永久にこれを放棄する。
 前項の目的を達するため、陸海空軍その他の戦力は、これを保持しない。
国の交戦権は、これを認めない。

133 :s:2007/11/11(日) 16:35:13
日本国民は、正義と秩序を基調とする国際平和を誠実に希求し、
国権の発動たる戦争と、武力による威嚇又は武力の行使は、
国際紛争を解決する手段としては、永久にこれを放棄する。
 前項の目的を達するため、陸海空軍その他の戦力は、これを保持しない。
国の交戦権は、これを認めない。

134 :s:2007/11/11(日) 16:51:06
以下、日経ネットより

135 :s:2007/11/11(日) 16:51:49
首相問責決議可決なら衆院解散も・自民幹事長、民主をけん制

自民党の伊吹文明幹事長は11日のNHKテレビ番組で、新テロ対策特別措置
法案をめぐり、参院で福田康夫首相の問責決議が可決された場合や、会期内に
法案が採決されない場合は、首相が衆院解散・総選挙に踏み切る可能性がある
との考えを強調し、民主党をけん制した。政策協議のため民主党の鳩山由紀夫
幹事長との会談も呼び掛けた。

これに対し、鳩山氏は同テレビ番組で、総選挙準備が「完了していない」と
認めつつも「逃げ腰になっていることは一切ない。受けて立つ」と言明した。

136 :s:2007/11/11(日) 18:12:39
首相問責決議可決なら衆院解散も・自民幹事長、民主をけん制

自民党の伊吹文明幹事長は11日のNHKテレビ番組で、新テロ対策特別措置
法案をめぐり、参院で福田康夫首相の問責決議が可決された場合や、会期内に
法案が採決されない場合は、首相が衆院解散・総選挙に踏み切る可能性がある
との考えを強調し、民主党をけん制した。政策協議のため民主党の鳩山由紀夫
幹事長との会談も呼び掛けた。

これに対し、鳩山氏は同テレビ番組で、総選挙準備が「完了していない」と
認めつつも「逃げ腰になっていることは一切ない。受けて立つ」と言明した。

137 :s:2007/11/11(日) 18:13:33
 伊吹氏は、参院で対テロ新法案が否決された場合の衆院での再議決について
「憲法上の権利だ」とした上で、「問責決議は法律のどこにも書いていないが
、出されると(2008年度予算案と)予算関連法案の審議ができなくなる。重大
な決意をすることも選択肢の一つだ」と指摘した。

同時に民主党の引き延ばしなどで、法案採決が行われない場合についても、
首相が否決されたと同様に受け取り、解散に踏み切る可能性があるとの認識を
示した。

138 :s:2007/11/11(日) 18:19:13
伊吹氏は、参院で対テロ新法案が否決された場合の衆院での再議決について
「憲法上の権利だ」とした上で、「問責決議は法律のどこにも書いていないが
、出されると(2008年度予算案と)予算関連法案の審議ができなくなる。重大
な決意をすることも選択肢の一つだ」と指摘した。

同時に民主党の引き延ばしなどで、法案採決が行われない場合についても、
首相が否決されたと同様に受け取り、解散に踏み切る可能性があるとの認識を
示した。

139 :s:2007/11/11(日) 18:20:25
両陛下、「全国豊かな海づくり大会」に出席

天皇、皇后両陛下は11日、大津市の琵琶湖畔で開かれた「第27回全国豊かな
海づくり大会」の式典に出席された。

天皇陛下は琵琶湖で問題となっている有害外来魚の繁殖に触れ「ブルーギル
は50年近く前、私が米国より持ち帰り、水産庁の研究所に寄贈したもの」とし
「食用魚として期待が大きく養殖が開始されましたが、今このような結果にな
ったことに心を痛めています」と異例の言葉を述べられた。

滋賀県によると、琵琶湖には1960年代にブルーギルが侵入し、90年代に爆発
的に増加。モロコなど在来魚の漁獲量激減の原因となった。釣った魚の回収ボ
ックスを設置したり、持ち帰りを奨励するなどの対策を県が講じ、外来魚は減
少傾向にあるという。

両陛下は式典後、琵琶湖畔に設置された台からニゴロブナやアユなどの稚魚
を放流。大漁旗を立ててパレードする漁船に手を振って応えられた。

140 :s:2007/11/11(日) 18:33:00
両陛下、「全国豊かな海づくり大会」に出席

天皇、皇后両陛下は11日、大津氏の琵琶湖畔で開かれた「第27回全国豊かな
海づくり大会」の式典に出席された。

天皇陛下は琵琶湖で問題となっている有害外来魚の繁殖に触れ「ブルーギル
は50年近く前、私が米国より持ち帰り、水産庁の研究所に寄贈したもの」とし
「食用魚として期待が大きく養殖が開始されましたが、今このような結果にな
ったことに心を痛めています」と異例の言葉を述べられた。

滋賀県によると、琵琶湖には1960年代にブルーギルが侵入し、90年代に爆発
的に増加。モロコなど在来魚の漁獲量激減の原因となった。釣った魚の回収ボ
ックスを設置したり、持ち帰りを奨励するなどの対策を県が講じ、外来魚は減
少傾向にあるという。

両陛下は式典後、琵琶湖畔に設置された台からニゴロブナやアユなどの稚魚
を放流。大量旗を立ててパレードする漁船に手を振って応えられた。

141 :s:2007/11/29(木) 22:08:50
from usa today

142 :s:2007/11/29(木) 22:09:37
Overuse of diagnostic CT scans may cause as many as 3 million excess
cancers in the USA over the next two to three decades, doctors report today.

Researchers say they're not trying to discourage all use of CT scans
-- CT stands for computed tomography -- which superimpose multiple
X-ray images to make 3-D pictures. Rather, they say, CT scanning is
an invaluable tool in many cases. The problem is that doctors too
often overlook its risks.

143 :s:2007/11/29(木) 22:13:37
Overuse of diagnostic CT scans may cause as many as 3 million excess
cancers in the USA over the next two to three decades, doctors report today.

Researchers say they're not trying to discourage all use of CT scans
-- CT stands for computed tomography -- which superimpose multiple
an invaluable tool in many cases. The problem is that doctors too
often overlook its risks.

144 :s:2007/11/29(木) 22:14:31
"About one-third of all CT scans that are done right now are
medically unnecessary," says David Brenner of Columbia University,
lead author of the study reported in today's New England Journal of Medicine.

CT scans offer an unparalleled window into the human body, and their
use has grown dramatically in recent decades as doctors use them to
identify ailments in the head, abdomen and heart.

Today, about 62 million CT scans are performed nationwide every year,
up from 3 million in 1980, the authors say. Medical exposure to
radiation, mainly through CT scans, has replaced environmental radon
as the dominant source of radiation exposure for the U.S. population,
the doctors say.

145 :s:2007/11/29(木) 22:21:49
"About one-third of all CT scans that are dine right now are
medically unnecessary," says David Brenner of Columbia University,
lead author of the study reported in today's New England Journal of Medicine.

CT scans offer an unparalleled window into the human body, and their
use has grown dramatically in recent decades as doctors use them to
identify ailments inthe head, abdomen and heart.

Today, aout 62 million CT scans are performed nationwide every year,
up from 3 million in 1980, the authors say. Medical exposure to
radiation, mainly through CT scans, has replaced environmental radon
as the dominant source of radiation exposure for the U.S. population,
the doctors say.

146 :s:2007/11/29(木) 22:22:31
"On average, we now get double the radiation exposure we got in 1980
because of increased CT scans," Brenner says. "Virtually anyone who
presents in the emergency room with pain in the belly or a chronic
headache will automatically get a CT scan. Is that justified?"

University of New Mexico radiologist Fred Mettler, who was not part
of the study, agrees that CT scans are overused. "We're always behind
on CT scans because of demand from clinicians," he says.

As many as 5 million scans are now done in children, who are 10 times
more sensitive to radiation than adults. The increase was driven by
technical advances that allow doctors to capture images in less than
a second, eliminating the need for anesthesia to keep a child from moving.

147 :s:2007/11/29(木) 22:30:59
"On average, we now get double the radiation exposure we got in 1980
because of increased CT scans," Brenner says. "Virtually anyone who
presents in the emergency room with pain in the belly or a chronic
headache will automatically get a CT scan. Is that fustified?"

University of New Mexico radiologist Fred Mettler, who was not part
of the study, agrees that CT scans are overused. "We're always behind
on CT scans because of demand from clinians," he says.

As many as 5 million scans are now done in children, who are 10 times
more sensitive to radiation than adults. The increase was dreven by
technical advances that allow doctors to capture images in less than
a second, eliminating the need for anesthesia to keep a child from moving.

148 :s:2007/11/29(木) 22:31:54
And the use of the scans continues to grow, Brenner says. Doctors are
scanning smokers and ex-smokers for early-stage lung cancer, a highly
controversial practice; they're using non-invasive "virtual"
colonoscopies to check for colon cancer; and CT angiography is now
being tested as a possible complement to ordinary angiography as a
way to diagnose blockages in arteries leading to the heart.

In critiquing a study on CT angiography at an American Heart
Association meeting in Orlando last month, Michael Lauer of the
National Heart, Lung and Blood Institute called that practice into
question. He said there is no evidence of benefit from the
technology, and a real concern for harm.

New machines being developed by Philips and Toshiba for CT
angiograms, however, may be safer because they emit 80% less
radiation than standard CT scanners, Brenner says.

149 :s:2007/11/29(木) 22:40:12
And the use of the scans continues to grow, Brenner says. Doctors are
scanning smokers and ex-smokers for early-stage lung cancer, a highly
controversial practice; they're using non-invasive "virtual"
colonoscopies to check for colon cancer; and CT angiography is now
being tested as a possible complement to ordinary angiography as a
way to diagnose blockages in arteries leading to the heart.

In critiquing a study on CT angiography at an American Heart
Association meeting in Orlando last month, Michael Lauer of the
National Hert, Lung and Blood Institute called that practice int
technology, and a real concern for harm.

New machines being developed by Philips and Toshiba for CT
angiograms, however, may be safer because they emit 80% less
radiation than standard CT scanners, Brenner says.

150 :s:2007/11/29(木) 22:41:13
Brenner and his co-author, Eric Hall, also of Columbia, say many
doctors don't realize that just a scan or two can bathe a patient
in roughly the same amount of radiation as the atomic bomb delivered
to the Japanese survivors of Hiroshima and Nagasaki standing a mile
or two from ground zero. And many people receive multiple scans over
a lifetime.

The amount of radiation delivered during a single CT scan can range
from 1,000 to 10,000 millirems, depending on the machine and the
protocol. Japanese survivors a mile or two from ground zero received
about 3,000 millirems on average.

The cancer rates in the new study were drawn directly from a joint
$1 billion study of the bomb survivors financed by the United States
and Japan.

151 :s:2007/11/29(木) 23:08:50
Brenner and his co-author, Eric Hall, also of Columbia, say many
doctors don't realize that just a scan or two can bathe a patient
in toughly the same amount of radiation as the atomic bomb delivered
to the Japanese survivors of Hiroshima and Nagasaki standing a mile
or two from ground zero. And many people receive multiple scans over
a lifetime.

The amount of radiation deliverd during a single CT scan can range
from 1,000 to10,000 millirems, depending on the machine and the
protocol. Japanese survivors a mile or two from ground zero received
about 3,000 millirems on average.

The cancer rates in the new study were drawn directly from a joint
$1 billion study of the bomb survivors financed by the United States
and Japan.

152 :s:2007/11/29(木) 23:10:32
TOKYO — A robot math whiz breezes through a Rubik's Cube, using metal
hands to twist and turn the colorful toy. A panda robot uses sensors
to detect when people are laughing, and joins in. A dentistry student
peers into the mouth of a new patient — a humanoid practice robot
with a complete set of pearly white teeth.

Japan showed off its cutting-edge robots Wednesday at the country's
largest robotics convention, a dazzling display of the technologies
that make it a world leader in both service and industrial robotics.

The dental training robot, dubbed Simroid for "simulator humanoid,"
has realistic skin, eyes, and a mouth fitted with replica teeth that
students practice drilling on. A sensor fitted where the nerve
endings would be raises the alert when they drill too close
— triggering a yelp from the robot.

"Ow, that hurt!" a female robot squeaked, narrowing her eyes as a
young dentist drilled on her replica teeth. "Now, I'm OK," she said
as the dentist eased off.

153 :s:2007/11/29(木) 23:19:29
TOKYO - A robot math whiz breezes through a Rubik's Cube, using metal
hands to twist and turn the colorful toy. A panda robot uses sensors
to detect when people are laughing, and joins in. A dentistry student
peers int the mounth of a new patient - a humanoid practice robot
with a complete set of pearly white teeth.

Japan showed off its cutting-edge robots Wednesday at the country's
largest robotics convention, a dazzling display of the technologies
that make it a world leader in both service and industrial robotics.

The dental training robot, dubbed Simroid for "simulator humanoid,"
has realistic skin, eyes, and a mouth fitted with replica teeth that
students practice drilling on. A sensor fitted where the nerve
- triggering a yelp from the robot.

"Ow, that hert!" a female robot squeaked, marrowing her eyes as a
young dentist drilled on her replica teeth. "Now, I'm OK," she said
as the dentist eased off.

154 :s:2007/11/29(木) 23:20:35
Researchers are still ironing out a few kinks — including perfecting
a function that lets novices inject anesthetic into robot gums
— before working on commercialization plans, Shibui said. He said a
prototype has been used at the university since September.

Across the hall, Kawasaki Heavy Industries' Mr. Cube robot used
built-in color sensors and a pair of dexterous hands to solve a
Rubik's Cube, then raised the completed puzzle in glee to show off
to spectators.

Mr. Cube is no match for his human counterparts, taking up to five
minutes to solve a typical puzzle while the human world record is
9.77 seconds.

Still, the sensors' ability to quickly detect and differentiate
between colors is a breakthrough in industrial robotics, said
Kawasaki engineer Masafumi Wada.

"We hope to employ this technology to robots working in factories,
so they can distinguish parts by color, as well as size and shape,"
Wada said. "That would make production lines much more versatile,"
he said.

155 :s:2007/11/29(木) 23:30:07
Researchers are still ironing out a few kinks - including perfecting
a function that lets novices inject anesthetic int robot gums
- before working on commercialization plans, Shibui said. He said a
prototype has been used at the university since September.

Across the hall, Kawasaki Heavy Industries'Mr.Cube robot used
built-in color sensors and a pair of dexterous hands to solve a
Rubik's Cbe, then raised the completed puzzle in glee to show off
to spectators.

Mr. Cube is no match for his human counterparts, taking up to five
minutes to solve a typical puzzle while the human world record is
9.77 seconds.

Stil, the sensors' ability to quickly detect and differentiate
between colors is a breakthrough in industrial robotics, said
Kawasaki engineer Masafumi Wada.

"We hope to employ this technology to robots working in gactories,
so they can destinguish parts by color, as well as size and shape,"
Wada said. "That would make production lines much more versatile,"
he said.

156 :s:2007/11/29(木) 23:32:13
"We hope to employ this technology to robots working in factories,
so they can distinguish parts by color, as well as size and shape,"
he said.
The main focus of the 2007 International Robot Exhibition, which
kicked off Wednesday in Tokyo, is on industrial robots like Mr. Cube.
Japan is an industrial robot powerhouse, with more than 370,000 in
use in 2005 — about 40% of the global total and 32 robots for every
1,000 Japanese manufacturing employees — according to a recent
report by Macquarie Bank.
But Japan has also led the way in personal robots, with players
ranging from Honda and Sony to little-known start-ups launching
robotic companions for the home.
Waseda University's furry, panda-shaped Tocco-chan robot, for
example, is designed to relieve stress by helping people laugh.
A webcamera connects to software that scans a person's face for
smiles — and when it detects one, the robot joins in by giggling and
wiggling its arms and legs.
"I wanted to design a robot that helps people," said Waseda research
student Saiko Hirano, who developed Tocco-chan. "But mostly, this
robot is the product of a wild imagination."
Copyright 2007 The Associated Press. All rights reserved. This
material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.

157 :s:2007/11/29(木) 23:45:29
he said.
The main focus of the 2007 international Robot Exhibition, which
kicked off Wednesday in Tokyo, is on industrial robots like Mr. Cube.
Japan is an industrial robot pawerhouse, with more than 370,000 in
use in2005 - about 40% of the global total and 32 robots for every
1,000 Japanese manufacturing employees - according to a recent
report by Macquarie Bank.
But Japan has also led the way in personal robots, with players
ranging from Honda and Sony to little-known start-ups launching
robotic companions for the home.
Waseda University's furry, panda-shaped Tocco-chan tobot, for
example, is designed to relieve stress by helping people laugh.
A webcamera connects to software that scans a person's face for
smiles - and when it detects one, the robot joins inby giggling and
wiggling its arms and legs.
"I wanted to design a robot that helps people," said Waseda research
student Saiko Hirano, who developed Tocco-chan "But mostly, this
robot is the product of a wild imagination."
Cpyright 2007 The Associated Press. All rights reserved. This
material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.

158 :s:2007/11/29(木) 23:47:06
TOKYO (AP) — A warship from China dropped anchor off Tokyo on
Wednesday for the first port call in Japan by a Chinese vessel
since World War II — a highly symbolic display of improving ties
between the two Asian giants.

The guided missile destroyer Shenzhen will stay for four days and
be opened to the Japanese public for tours. It also will dock at
the Japanese naval headquarters in Yokosuka, just south of the
capital, before returning to its home base in the southern Chinese
port of Zhanjiang.

As part of a mutual exchange, a Japanese ship will visit China later.

159 :s:2007/11/29(木) 23:52:41
TOKYO(AP) - A warship from China dropped anchor off Tokyo on
Wednesday for the first port call in Japan by a Chinese vessel
since World War 2 - a highly symbolic display of improving ties
between the two Asian giants.

The guided missile destroyer Shenzhen will stay for four days and
be opened to the Japanese public for tours. It also will dock at
the Japanese naval headquarters in Yokosuka, just south of the
capital, before returning to its home base in the southern Chinese
port of Zhanjiang.

As part of a mutual exchange, a Japanese ship will visit China later.

160 :s:2007/11/29(木) 23:54:04
WASHINGTON (AP) — Deep in Richard Nixon's White House files sit
letters from a long-forgotten lobbying campaign to make Mark Felt
head of the FBI. Instead, Felt became Deep Throat.

The National Archives released more than 10,000 documents from the
Nixon presidency on Wednesday and among them are the urgings of past
and present FBI agents and other interested citizens to appoint Felt,
then the No. 2 FBI official, as director. Associates described his
"outstanding loyalty."

Nixon did not take the advice.

Ultimately, Felt's devastating leaks as The Washington Post's secret
Watergate source helped undermine Nixon's presidency.

161 :s:2007/11/30(金) 00:01:04
WASHINGTON(AP) - Deep in Richard Nixon's White House files sit
letters from a long-forgotten lobbying campaign to make Mark Felt
head of the FBI. Instead, Felt became Deep Throat.

The National Archives released more than 10,000 documents from the
Nixon presidency on Wednesday and among them are the urgings of past
and present FBI agents and other interested citizens to appoint Felt,
then the No.2 FBI official, as director. Associates described his
"outstanding loyalty."

Noxon did not take the advice.

Ultimately, Felt's devastating leaks as The Washington Post's secret
Watergate source helped undermine Nixon's presidency.

162 :s:2007/11/30(金) 18:36:26
WASHINGTON (AP) — The Pentagon issued a formal protest to China on
Wednesday over its refusal to permit a U.S. Navy aircraft carrier to
make a planned Thanksgiving port visit to Hong Kong.
"We are expressing officially our displeasure with the incident,"
Pentagon press secretary Geoff Morrell told reporters. He said a
Chinese military officer who is Beijing's defense attache in
Washington was called to the Pentagon to accept the protest from a
Pentagon Asia policy official. Morrell called it an "a formal
protest, an official protest, complaint," for refusing port entry
for the USS Kitty Hawk and its accompanying battle group.
Also, the Chinese foreign minister met with President Bush on
Wednesday and blamed the incident on "a misunderstanding."
The Kitty Hawk, which has its home port near Tokyo, was forced to
return early to Japan when Chinese authorities at the last minute
barred the warship and its escort vessels from entering Hong Kong
harbor. Hundreds of families of sailors aboard the Kitty Hawk had
flown from Japan to spend Thanksgiving weekend in Hong Kong, but had
to return home after China refused the port entry.
Later Chinese officials said the Kitty Hawk could enter the port,
but by then the carrier had left the area and did not return.

163 :s:2007/11/30(金) 18:49:12
WASHINGTON(AP)- The Pentagon issued a formal protest to China on
Wednesday over its refusal to permit a U.S. Navy aircraft carrier to
make a planned Thanksgiving port visit to Hong Kong
"We are expressing officially our displeasure with the incident,"
Pentagon press secretary Geoff Morrell told reporters. He said a
Chinese military officer who is Beijing's defense attache in
Washingro was called to the Pentagon to accept the protest from a
Pentagon Asia policy official. Morrell called it an "a formal
protest, an official protest, complaint," for refusing port entry
for the USS Kitty Hawk and its accompanying battle group.
Also, the Chinese foreign minister met with President Bush on
Wednesday and blamed the incident on "a misunderstanding."
The Kitty Hawk, which has its home port near Tokyo, was forced to
return early to Japan when Chinese authorities at the last minute
barred the warship and its escort vessels from entering Hong Kong
harbor. Hundreds of families of sailors aboard the Kitty Hawk had
flown from Japan to spend Thanksgiving weekend in Hong Kong, but had
to return home after China refused the port entry.
Later Chinese officials said the Kitty Hawk could enter the port,
but by then the carrier had left the area and did not return.

164 :s:2007/11/30(金) 20:05:40
On Tuesday, two of the Navy's top admirals said that China's refusal
was surprising and troubling.
"This is perplexing. It's not helpful," Adm. Timothy Keating,
commander of U.S. Pacific Command, told reporters in a
videoteleconference from his headquarters at Camp Smith, Hawaii.
He also called it distressing and irritating but later said it
should not be viewed as "calamitous."
"It's not, in our view, conduct that is indicative of a country that
understands its obligations as a responsible nation," he said,
adding that he hopes it does not indicate a lasting blockage of port
visits.
China's foreign minister, in the meeting with Bush, blamed "a
misunderstanding" for the refusal to allow a flotilla of U.S.
warships to make a port call in Hong Kong for a Thanksgiving holiday
visit.
Bush raised the issue with Foreign Minister Yang Jiechi when he
visited the Oval Office for talks about North Korea, Iran and other
issues. The incident added an unusual twist to China-U.S. relations,
strained in recent months by disputes over trade and Iran's nuclear
program.
"Foreign Minister Yang assured the president that it was a
misunderstanding," White House press secretary Dana Perino said.
She said she could not explain the nature of the misunderstanding.

165 :s:2007/11/30(金) 20:22:15
On Tuesday, two of the Navy's top admirals said that China's refusal
was surprising and troubling.
"This is perplexing. It's not helpgul," Adm. Timothy Keating,
commander of U.S. Pacific Command, told reporters in a
videoteleconference from his headquarters at Camp Smith, Hawaii.
He also called it distressing and irritating but later said it
should not be viewed as "calamitous."
"It's not, in our view, conduct that is indicative of a country that
understands its obligations as a responsible nation," he said,
adding that he hopes it does not indicate a lasting blockage of port
visits.
China's foreign minister, in the meeting with Bush, blamed "a
misunderstanding" for the refusal to allow a flotilla of U.S.
warships to make a port call in Hong Kong for a Thanksgiving holiday
visit.
Bush raised the isue with Foreign Minister Yang Jiechi when he
visited the Oval Office for talks about North Korea, Iran and other
issues. The incident added an unusual twist to China-U.S. relations,
strained in recent months by disputes over trade and Iran's nuclear
program.
"Foreign Minister Yang assured the president that it was a
misunderstanding," White House press secretary Dana Perino said.
She said she could not explain the nature of the misunderstanding.

166 :s:2007/11/30(金) 20:24:07
Needs: The Philadelphia Phillies and New York Mets, the division's
top two teams, need significant starting pitching help. The Mets lost
LHP Tom Glavine and have questions with RHPs Orlando Hernandez, Pedro
Martinez and Mike Pelfrey. The Phillies have concerns about Adam
Eaton's durability and Jamie Moyer's age — he's 45. The Washington
Nationals need a center fielder, starting pitching and a leadoff
batter. After getting Glavine to return to Atlanta, the Braves are
looking for a center fielder and a left-handed reliever.

AL LOOKAHEAD: Previewing the other league

On the block? The Florida Marlins are listening to offers for 3B
Miguel Cabrera and LHP Dontrelle Willis. The Braves have rotation
depth to use in a trade. The Nationals have their closer, RHP Chad
Cordero, on the block. The Mets' surplus is the outfield, which means
prospects Lastings Milledge or possibly Carlos Gomez could be
changing uniforms.
FIND MORE STORIES IN: MLB | Major League Baseball | Chicago Cubs |
New York Mets | Dodgers | National League | Phillies | Milwaukee
Brewers | Cincinnati Reds | Center fielder | LHP

167 :s:2007/11/30(金) 20:37:15
Needs:The Philadelphia Phillies and New York Mets, the division's
top two teams, need significant starting pitching help. The Mets lost
LHP Tom Glavine and have questions with RHPs Orlando Hernandez, Pedro
Martinez and Mike Pelfrey. The Phillies have concerns about Adam
Eaton's durability and Jamie Moyer's age - he's 45. The Washington
Nationals need a center fielder, starting pitching and a leadoff
batter. After getting Glavine to return to Atlanta, the Braves are
looking for a center fielder and a left-handed reliever.

AL LOOKAHEAD:Previewing the other league

On the block? The Florida Marlins are listening to offers for 3B
Miguel Cabrera and LHP Dontrelle Willis. The Braves have rotation
depth to use in atrade. The Nationals have their closer, RHP Chad
Cordero, on the block. The Mets' surplus is the outfield, which means
prospects Lastings Milledge or possibly Carlos Gomez could be
changing uniforms.
FIND MORE STORIES IN: MLB | Major League Baseball | Chicago Cubs |
New York Mets | Dodgers | National League | Phillies | Milwaukee
Brewers | Cincinnati Reds | Center fielder | LHP

168 :s:2007/11/30(金) 20:38:24
WASHINGTON (AP) — The Pentagon issued a formal protest to China on
make a planned Thanksgiving port visit to Hong Kong.

Washington was called to the Pentagon to accept the protest from a
protest, an official protest, complaint," for refusing port entry for
the USS Kitty Hawk and its accompanying battle group.

169 :s:2007/11/30(金) 20:44:34
Washington(AP) - The Pentagon issued a formal protest to China on

Washington was called to the Pentagon to accept the ptotest from a
protest, an official protest, complaint," for refusing port entry for
the USS Kitty Hawk and its accompanying battle group.

Also, the Chinese foreign minister met withn President Bush on
Wdnesday and blamed the incident on " a misunderstanding."

170 :s:2007/11/30(金) 20:47:29
Sony said it had been selling between 30,000 and 40,000 consoles per
week before the Oct. 18 price cut from $599 to $499 of the 80 GB model.
Sales rose to 75,000 in the week of Oct. 29, reflecting both the
lower price of the high-end model and the introduction of a
40-gigabyte model for $399 on Nov. 2, the company said. And it was
the following week that sales hit 100,000, according to Sony.
Lagging sales of the PlayStation 3, compared to sales of the Wii and
XBox 360, prompted Sony to cut the price in the U.S. as it had in
Japan and Europe.
"Obviously, we've taken so much heat over the year on PS3," Stringer
said from his office in Tokyo. "Finally, the turning point has been passed."
Stringer said Sony is poised to benefit from the difficulty Nintendo
has had producing Wii consoles fast enough to keep up with demand.
"It's a little fortuitous that the Wii is running out of hardware,"
Stringer said.
By October, Nintendo had shipped 9.3 million units worldwide of the
Wii, which went on sale late last year. By the end of this fiscal
year in March 2008, total global Wii shipments are expected to reach
22.3 million.
Sony had sold 5 million PS3s worldwide by October. The game console
went on sale late last year in Japan and the U.S. and in March in Europe.
Microsoft had sold 11.6 million Xbox 360 machines in two years.
Sony executives said the rising sales also will boost the Blu-ray
high definition DVD format. A Blu-ray drive comes with the PS3.
"It puts us vastly ahead of where the other format is going to be in
terms of an installed base in people's homes by the end of this
holiday season," Andrew House, Sony's chief marketing officer, said.
Toshiba has been selling players for its rival DVD format for
high-definition as low as $200 and prices are expected to drop further.

171 :s:2007/11/30(金) 21:06:50
Sony said it had been selling between 30,000 and 40,000 consoles per
week before the Oct. 18 price cut from $599 to $499 of the 80 GB model.
Sales rose to 75,000 in the week of Oct. 29, reflecting both the
lower price of the high-end model and the introduction of a
40-gigabyte model for $399 on Nov. 2, the company said. And it was
the following weekthat sales hit 100,000 according to sales of the Wii and
XBox 360, prompted Sony to cut the price inthe U.S. as it had in
Japan and Europe.
"Obviously, we've taken so much heat over the year on PS3," Stringer
said from his office in Tokyo. "Finally, the turning point has been passed."
Stringer said Sony is poised to benefit from the difficulty Nintendo
has had producing Wii consoles fast enough to keep up with demand.
"It's a little fortuitous that the Wii is running out of hardware,2
Stringer said.
By October, Nintendo had shipped 9.3 million units worldwide of the
Wii, which wnt on sale late last year. By the end of this fiscal
year in March 2008, total global Wii shipments are expected to reach
22.3 million.
Sony had sold 5 million PS3s worldwide by October. The game console
wint onsale late last year inJapan an the U.S. and in March in Eutope.
Microsoft had sold 11.6 million Xbox 360 machines in two years.
Sony executives said the rising sales also will boost the Blu-ray
high definition DVD format. A Blu-ray drive comes with the PS3.
!It puts us vastly ahead of where the other format is going to be in
terms of an installed base in people's homes by the end of this
holiday season," Andrew House, Sony(s chief marketing officer, said.
Toshiba has beem selling players for its rival DVD format for
high-definition as low as $200 and prices are expected to drop further.

172 :s:2007/11/30(金) 21:07:58
WASHINGTON — President Bush welcomes his third Japanese prime
minister in less than two years today for talks that will stretch
from the fighting in Afghanistan to the nuclear standoff with North Korea.

While attention is riveted elsewhere in the world — notably on
Pakistan's state of emergency and the war in Iraq — Bush's meeting
with Prime Minister Yasuo Fukuda isn't likely to command the biggest
headlines, but the world's two wealthiest nations have much at stake.

For Fukuda, it's an opportunity to press his case that North Korea
should account for all Japanese citizens kidnapped in the 1970s and
'80s before it's taken off a State Department list of nations that
sponsor terrorism. That's an option in the ongoing six-party talks
with North Korea aimed at dismantling its nuclear program.

173 :s:2007/11/30(金) 21:15:13
WASHINGTON - President Bush welcomes his third Japanese prime
minister in less than two years today for talks that will stretch
from the fighting in Afghanistan to the nuclear standoff with North Korea.

While attention is rivered elsewhere inthe world - notably on
Pakistan's state of emergency and the war in Iraq - Bush's meeting
with Prime Minister Yasuo Fukuda isn't likely to command the biggest
headlines, but the world's two wealthiest nations have much at stake.

For Fukuda, it's an opportunity to press his case that North Korea
should account for all Japanese citizins kdnapped in the 1970s and
'80s before it's taken off a State Department list of nations that
sponsor terrorism. That's an option inthe ongoing six-party talks
with North Korea aimed at desmantling its nuclear program.

174 :s:2007/11/30(金) 21:16:31
First, though, the two leaders need to get acquainted.
Seven months ago, Bush played host over cheeseburgers to Fukuda's
predecessor, Shinzo Abe. Abe resigned in September, unable to lead
his country, and checked into a hospital.
Last year, Bush was still relishing his close relationship with
Abe's predecessor, Junichiro Koizumi, a fan of Elvis Presley. Their
relationship was sealed with a visit to Graceland.
Fukuda, 71, is a much lower-profile leader than his predecessors.
Since his elevation in September, he has promised to maintain close
relations with the United States, but he has been unable to move any
legislative agenda through parliament.
Because Bush and Koizumi practiced high-level summitry, "there are
high expectations now," says Kurt Campbell, an expert on Asian
affairs and chief executive officer of the Center for a New American
Security. "The bar is discernibly higher."
"Japan is the key state that shares our values," Campbell says. "It's
actually very important that the United States and Japan work
together. … We cannot afford to have anything other than an
outstanding relationship with Tokyo."

175 :s:2007/11/30(金) 21:28:28
First, though, the twoleaders need to get acquainted.
Seven months ago, Bush played host over cheeseburgers to Fukuda's
predevessor, Shinzo Abe. Abe resigned in September, unable tolead
his country, and checked ito a hospital.
Last year, Bush was still relishing his close relationship with
Abe's predecesssor, Junichiro Kouzumi, a fan of Elvis Presley. Their
relationship was sealed with a visit to Graceland.
Fukuda, 71, is a much lower-profile leader than his predecessors.
Since his elecation in September, he has promised to maintain close
relations with rhe United States, but he has been unable to move any
legislative agenda through parliament.
Because Bush and Koizumi practiced high-level summitrym "ther are
high expecrations now," says Kurt Campbell. an expert on Asian
affairs and chief executive officer of the Center for a New American
Security. "The bar is discernibly higher."
"Japan is the key state that shares our values," Campbell says. "It's
actually cery important that the United Srtates and Japan wark
together. ... We cannot afford to have anyting other than an
outstanding relationship with Tokyo."

176 :s:2007/11/30(金) 21:35:08
For that relationship to thrive, experts say, the talks with North
Korea are critical. Japan, they say, must be assured that its
kidnapped citizens are addressed as part of any settlement.
"They feel that Washington is cutting them out of the loop," says
Michael Auslin, an Asian affairs expert at the American Enterprise
Institute. "They're feeling increasingly isolated."
White House spokeswoman Dana Perino said Thursday that Bush "thinks a
lot about" the abductees issue and has addressed it with both Koizumi and Abe.
"He has met before with family members who have been affected by the
tragedy of the abductees' situation, and I'm sure that they will have
a full conversation about it," she said.
Fukuda, Campbell says, will probably complain about "a lack of
coordination and differences of view between Washington and Tokyo.
… The real issue is whether Japan and the United States are about
to have a major crisis of confidence and trust over North Korea."
Japan's naval refueling hiatus is less important than the North
Korean issue, experts say. Though Bush and Fukuda want it renewed,
the Pentagon has said it will not affect the allied effort in Afghanistan.
The issue is tied up in Japan's parliament, so "there's really nothing that can move the ball on this," Auslin says.
This will be Fukuda's first overseas trip since taking over two
months ago after Abe's sudden resignation.
He is the latest in a long line of prime ministers from the Liberal
Democratic Party.

177 :s:2007/11/30(金) 21:52:05
For that relationship to thrive, experts say, the talks with North
Korea are critical. Japan, they say, must be assured that its
kidnapped citizens are addressed as part of any settlement.
"They feel that Washington is cutting them out of the loop," says
Michael Auslin, an Asian affairs expert at the American Enterprise
Institute. "They're feeling increasingly isolated."
White House spokeswoman Dana Perino said Thursday that Bush 2 thinks a
lot about" the abductees issue and has addressed it with both Koizumi and Abe.
"He has met before with family menbers who have been affected by the
tragedy of the abductees' sutuation, and I'm sure that they will have
a full conversation about it," she said.
Fukuda, Campbell says, will probably complain about "a lack of
coordination and differeces of view between Washington and Tokyo.
... The real issue is whether Japan and the United States are about
to have a major crisis of confidence and trust over North Korea."
Japan's naval refueling hiatus is less important than the North
Korean issue, experts say. Though Bush and Fukuda want it renewed,
the Pentagon has said it will not affect the allied effort in Afghanistan.
The issue is tied up in Japan's parliament, so "there's relly nothing
that can move the ball on this," Auslin says.
This will be Fukuda's first overseas trip since taking over two
months ago after Abe's sudden resignation.
He is the latest in a long line of prime ministers from the Liberal
Democratic Party.

178 :s:2007/11/30(金) 21:54:45
NEW YORK — Last summer, 27 people from Northeast Ohio went skiing
together in Valle Nevado, Chile, where the Southern Hemisphere resort
was in the throes of winter.
"We're standing there in our ski boots, jumping up and down, going,
'It's August! This is too cool!'" recalled Anne Houdek, who took the
trip with other members of the Cleveland Metro Ski Council.
SKI GUIDE: Resort profiles, snow reports, more
The Cleveland group is part of the National Ski Council Federation,
which represents 300,000 skiers and 28 regional councils. But
interestingly, some of the federation's most active skiers are
flatlanders, city-dwellers and beachgoers who live far from snow and slopes.
"Because we don't have mountains, we have to be organized in order
to go and get the best dollar and buying power for our ski trips,"
said Michelle Moskowitz, president of the Florida Ski Council, which
is one of the federation's biggest regional groups, with 16 member
clubs from Pensacola to Miami.

179 :s:2007/11/30(金) 22:08:00
NEWYORK - Last summer, 27 people from Northeast Ohio went skiing
together in Valle Nevado, Chile, where the Southern Hemisphere resort
was in the throes of winter.
"We're standing there in our ski boots, jumping up and down, going,
'It's August! This is too cool!'! recalled Anne Houdek, who took the
trip with other members of the Cleveland Metro Ski Council.
SKI GUIDE: Resort profiles, snow reports, more
The Clevelad group is part of the National Ski Council Federation,
which represents 300,000 skiers and 28 regional councils. But
interestingly, some of the federation's most actove skiers are
flatlanders, city-dwellers and beachgoers who live far from snow and slopes.
"Because we don't have mountains, we have to be organized in order
to go and get the best dollar and buying pawer for our ski trips,"
said Michelle Moskowitz,president of the Florida Ski Council, which
is one of the federation's biggest regional groups, with 16 member
clubs from Pensacola to Miami.

180 :s:2007/11/30(金) 22:09:26
The Florida clubs' marketing includes an ad that asks, "Where do we
ski in Florida?" The answer is, "Anywhere you want," said Moskowitz.
In January, the Florida council will head to Heavenly, a ski resort
in Lake Tahoe. Trips planned for 2009 include Snowmass, Colo.,
Cortina, Italy; Nagano, Japan, and Whistler in British Columbia,
Canada, a year before the Winter Olympics are held there. In the
past, Florida clubs have gone everywhere from St. Moritz,
Switzerland, to Bariloche, Argentina, which, like Valle Nevado,
Chile, offers skiing in August.
"There are skiers who in the summertime have a pent-up demand," said
Patrick Rothe, a sales manager with Ski.com, which books group trips
for the Florida council and other ski clubs. "By August, they really
want to go skiing before our winter starts again."
Rothe said the interest in exotic ski destinations is being driven in
part by more aggressive marketing by resorts in places like South
America and New Zealand, and partly because there are more
international flights available, so trips are easier to plan.

181 :s:2007/11/30(金) 22:22:57
The Florida clubs' marketing includes an ad that asks, "Where do we
ski in Florida?" The answer is, "Anywhere you want," said Moskowitz.
In Januaty, the Florida council will head toHeavenly, a ski resort
in Lake Tahoe. Trips planned for 2009 include Snowmass, Colo.,
Cortina, Italy; Nagano, Japan, and Whistler in British Columbia,
Canada, a year before the Winter Olympics are held there. In the
Switzerland, to Bariloche, Argentina, which, like Valle Nevado,
Chile, offers skiing in August.
"There are skiers who in the summertime have a pent-up demand," said
Patrick Rothe, a sales manager with Ski.com, which books group trips
for the Forida council and other ski clubs. "By August, they really
want togo skiing before our winter starts again."
Rothe said the interest in exotic ski destinations is being driven in
part by more aggressive marketing by resorts in places like South
America and New Zealand, and partly because there are more
inretnational flights available, so trips are easier to plan.

182 :s:2007/11/30(金) 22:24:37
The Alps and Canadian resorts are also perennials, but with the U.S.
dollar so weak, there is less interest among ski clubs than in past
years in European and Canadian destinations, according to Paul
Webber, whose company, PRW Travel Shows, brings resort
representatives together with ski clubs in the Mid-Atlantic and Midwest.
But Webber notes an important trend taking place. Ski clubs these
days are doing less skiing.
"It used to be on a seven-day trip, people would ski five or six
days. Now I see more of a trend of four or five days of skiing, with
other vacation and sightseeing activities like dog-sled rides,
snowshoe outings, cross-country skiing, and snowmobile trips in
Jackson Hole and Yellowstone," he said.
Keith Fanta, vice president of the National Ski Council Federation
and a member of a Chicago-area club, said clubs are also doing more
trips that have nothing to do with snow.

183 :s:2007/11/30(金) 22:35:05
The Alps and Canadian resorts are also perennials, but with the U.S.
dollar so weak, there is less interest among ski clubs than in past
years in European and Canadian destinations, according to Paul
Wbber, whose company, PRW Travel Shows, brings resort
representatives together with ski clubs in the Mid-Atlantic and Midwest.
But Webber notes an omportant trend taking place. Ski clubs these
days are doing less skiing.
"It used to be on a seven-day trip, people would ski five or six
days. Now Isee more of a trend of four of five days of skiing with
other vacation and sightseeing activities like dog-sled rides,
snowshoe outings, cross-country skiing and snowmobile trips in
Jackson Hole and Yellowstone," he said.
Keith Fanta, vice president of the National Ski Council Federation
and a member of a Chicago-area club, said clubs are also doing more
trips that have nothing to do with snow.

184 :s:2007/11/30(金) 22:36:52
"I know of clubs that have gone to Costa Rica to the rainforest, and
others that have gone to South Africa and Vietnam," he said. "A
number of our clubs from Chicago will go skiing in New Zealand and
then stop at a warm-weather destination (such as a Pacific island) on
the way back."
Webber agreed, saying that clubs are becoming more like "year-round
sports clubs. Some clubs go up to Colorado in the summer for
whitewater rafting, hiking, horseback riding and fishing."
The Cleveland Metro Ski Council plans a Thanksgiving 2008 cruise out
of New Orleans, and Florida clubs do everything from sailing to
restaurant and theater nights to fundraising for charities like the
Disabled Veterans Winter Sports Program.
But local ski trips are still the main focus for many clubs. In Ohio,
for example, outings to small nearby slopes like Alpine Valley in
Chesterland, and Boston Mills-Brandywine, in the Cuyahoga Valley
National Park, allow people to "learn how to ski and get their ski
legs," Houdek said. When they're ready for bigger challenges, they
might join a bus trip to Western New York to a resort like Holiday
Valley, and then progress to bigger, better-known mountains like Vail or Aspen.
Not only do the group trips offer discounted rates, but there's a
social aspect. "You're with a lot of people that you know," Houdek
said, "and that's what makes it more fun."

185 :s:2007/11/30(金) 22:55:34
"I know of clubs that have gone to Costa Rica to the rainforest, and
others that havegone to South Africa and Vietanam," he said. "A
number of our clubs from Chicago will go skiing in New Zealand and
then stop at a warm-weather destination(such as a Pacific island) on
the way back."
Webber agreed, saying that clubs are becoming more like "year-round
sports clubs. Some clubs go up to Colorado in the summer for
whitewater rafting, hiking, horseback riding and fishing"
The Cleveland Metro Ski Council plans a Thanksgiving 2008 cruise out
of New Oleans, and Florida clubs do everything from sailing to
restaurant and theater nights to fundraising for charities like the
Disabled Veterans Winter Sports Program.
But local ski trips are stil the main focus for many clubs. In Ohio,
for example, outings to small nearby slopes like Alpine Valley in
Chesterland, and Boston Mills-Brandywine, in the Cuyahoga Valley
National Park, allow people to "learn how to ski and get their ski
legs," Houdek said. When they're ready for bigger challenges, they
might join a bus trip to Western New York to a resort like Holiday
Valley, and then progress to bigger, better-known mountains like Vail or Aspen.
Not only do the group trips offer discounted rates, but there's a
social aspect. "You're with a lot of people that you know," Houdek
said, " and that's what makes it more fun."

186 :s:2007/11/30(金) 23:00:31
LONDON (AP) — World 400-meter champion Christine Ohuruogu won her
appeal Tuesday against a lifetime Olympic ban for missing doping tests.
The 23-year-old British runner was cleared to compete in next year's
Beijing Olympics after the ruling by a sports arbitration panel.
"I was very relieved when I heard the verdict and now I can move on,"
Ohuruogu said. "I would love to compete for Britain at the Beijing
Olympics if I am selected for the team."
"The panel decided that Christine Ohuruogu's appeal had been
successful due to significant mitigating circumstances," the BOA said in a statement.
Ohuruogu won the 400-meter world title in Japan on Aug. 29, weeks
after completing a one-year ban imposed by U.K. Athletics for missing
three out-of-competition drug tests between October 2005 and July 2006.
"I accept full responsibility for missing the tests," she said Tuesday.
"The rule was there and the punishment was there. But I can honestly
say I am not a drugs cheat. I have been tested constantly this year
and I have proved I am clean."
Ohuruogu was the first British track athlete punished for missing
three tests. She said she missed the testers when her training
schedules were changed at late notice.
"The BOA will now be pleased to welcome Christine Ohuruogu as part of
Team GB in Beijing next year in the event of her successful
nomination by U.K. Athletics," BOA chief executive Simon Clegg said.
Clegg defended the procedures which led to the ban being imposed in the first place.

187 :s:2007/11/30(金) 23:20:22
LONDON(AP) - World 400-meter champion Christine Ohuruogu won her
appeal Tuesday against a lifetime Olympic ban for missing doping tests.
The 23-year-old British runner was cleared to compete in next year's
Beijing Olympics after the ruling by a sports arbitration panel.
"I was very relieved when Iheard the verdict and now I can move on,"
Ohuruogu said. "I would love to copete for Britain at the Beijing
Olympics if I am selected for the team."
"The panel decided that Christine Ohuruogu's appeal had been
successful due to significant mitigating circumstances," the BOA said in a statement.
Ohuruoguwon the 400-meter world title in Japan on Aug 29,weeks
after completing a one-year ban imposed by U.K. Athletics for missing
three out-of-competition drug tests between October 2005 and July 2006.
"I accept full responsibility for missing the tests," she said Tuesday.
"The rule was there and the punishment was there. But I can honestly
say I am not a drugs cheat. I have been tested constantly this year
and I have proved I am clean."
Ohuruogu was the first British track athlete punished for missing
three tests. She said she missed the testers when her training
schedules were changed at late notice.
"The BOA will now be pleased to welcome Christine Ohuruogu as part of
Team GB in Neijing next year inthe event of he r successful
nomination by U.K. Athletics," BOA chief executive Simon Clegg said.
Clegg defended the procedures which led to the ban being imposed in the first place.

188 :s:2007/12/03(月) 19:39:20
Ten years ago, Henry and Lisa Lovejoy stood ankle-deep amid dead tuna
in a Tokyo warehouse the size of a football field.

The tuna were headed to the dinner tables of Japan,
and the warehouses would fill with fresh kill the next day.
And the next. And the next. Some tuna were so young,
they hadn't reproduced.

It was then that the couple, who ran a $20 million-a-year lobster
export business in Boston, knew they had to stop doing
what they were doing. "We thought, 'This industry has some serious
environmental baggage,' " says Henry, 43. "We had a strong level
of discomfort being part of an industry that wasn't managing
its resources well."

Out of that sentiment came EcoFish, an 8-year-old company considered
a pioneer in the market of "sustainable" seafood — a movement
increasingly embraced by major seafood producers and retailers,
including Wal-Mart. (WMT)

EcoFish sells only seafood that is grown or caught in eco-friendly
ways. That means the fish producers don't harm the environment
and take no more fish out of the ocean than are born each year.

189 :s:2007/12/03(月) 19:49:45
Ten years ago, Henry and Lisa Lovejoy stood ankle-deep amid dead tuna
in a Tokyo warehouse the size of a football field.

The tuna were headed to the dinner tables of Japan,
and the warehouses would fill with fresh kill the next day.
And the next. And the next. Some tuna were so young,
they hadn't reproduced.

It was then that the couple, who ran a $20 million-a-year lobster
export business in Boston, knew they had to stop doing
what they were doing. "We thought, 'This industry has some serious
environmental baggage,'" says Henry, 43. "We had a strong level
of discomfort being part of an industry that wasn't managing
its resources well."

Out of that sentiment came EcoFish, an 8-year-old company considered
a pioneer in the market of "sustainable" seafood - a movement
increasingly embraced by major seafood producers and retailers,
including Wal-Mart.(WMT)

EcoFish sells only seafood that is grown or caught in eco-friendly
ways. That means the fish producers don't harm the environment
and take no more fish out of the ocean than are born each year.

190 :s:2007/12/03(月) 19:53:36
Conservationists say the sustainability movement for seafood is
happening just in time: About 75% of the world's wild fish stocks
already are dubbed depleted or recovering from depletion by the
United Nations. Some long-standing consumer favorites, including
Atlantic cod and Chilean sea bass, are considered vulnerable to
overfishing. Atlantic cod has been so heavily fished that the
population is down to its last 10%, says Seafood Watch at the
Monterey Bay Aquarium, which warns consumers on seafood to avoid.

The Lovejoys first thought they'd abandon the seafood business
because of environmental concerns. Then they decided to try to remake it.
Based in Dover, N.H., EcoFish handles a dozen fish species. The
six-employee firm started by selling sustainably grown fish to
restaurants. Today, 20% of revenue comes from restaurants and 80%
from products sold to retailers.
They range from frozen shrimp to canned tuna to wild Alaskan salmon
entrees. They're carried in about 3,000 U.S. stores, including
natural food stores, Whole Foods (WFMI) supermarkets and Target
Supercenters, (TGT) and they cost about 20% more than rival products.
EcoFish gets seafood from dozens of family businesses and a few large
companies. About 80% of its products come from the USA, largely
Alaska. EcoFish also buys from Ecuador and Argentina sources. All
producers must be approved by the EcoFish advisory board, which
includes Sutton and other conservationists. EcoFish avoids fish that
have been heavily fished, such as Chilean sea bass, Atlantic cod and
orange roughy.
EcoFish producers must also adhere to good fishing practices. For
instance, they must limit "by catch," which is fish or other marine
life that get caught with the targeted species. EcoFish's mahi-mahi,
for example, are caught on family-owned boats in Ecuador by single
hook and line.

191 :s:2007/12/03(月) 21:00:42
Conservationists say the sustainability movement for seafood is
happening just in time: About 75% of the world's wild fish stocks
already are dubbed depleted or recovering from depletion by the
United Nations. Some long-standing consumer favorites, including
Atlantic cod and Chilean sea bass, are considered vulnerable to
overfishing. Atlantic cod has been so

192 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/12/03(月) 21:08:28
あー疲れた疲れた疲れた疲れた疲れた疲れた疲れた疲れた疲れた疲れた疲れた
何で何で何で何で何で何で何で何で何で何で何で何で何で何で何で何で何で何で
知りたくない聞きたくない知りたくない聞かせないで嫌だ嫌だ嫌だ嫌だ嫌だ嫌だ
疲れた疲れた疲れた疲れた疲れた疲れた疲れた疲れた疲れた疲れた疲れた疲れた
面倒くさい面倒くさい面倒くさい面倒くさい面倒くさい面倒くさい面倒くさい面倒くさい
嫌い嫌い嫌い嫌い嫌い嫌い嫌い嫌い嫌い嫌い嫌い嫌い嫌い嫌い嫌い嫌い嫌い嫌い嫌い
面倒くさい面倒くさい面倒くさい面倒くさい面倒くさい面倒くさい

人間関係って面倒くさい
生きるのって面倒くさい
恐い恐い怖い疲れる嫌だ
意味わかんない意味わかんないやってらんないけど
他にいい方法も無い
頭の悪い自分が嫌い
やってらんない
死にたくない
苦しいのもいや
一瞬で消え去りたい

以上!

193 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/12/03(月) 21:24:39
気持ちの切り替えが終わったところで、
転換!

あー楽しい楽しい楽しい楽しい楽しい楽しい楽しい楽しい楽しい楽しい楽しい
自分が分からないだけで自分の思考が及んでいないだけできっと合理的な理由がある
知りたい聞きたい知りたい聞かせて好き好き好き好き好き好き好き好き好き
楽しい楽しい楽しい楽しい楽しい楽しい楽しい楽しい楽しい楽しい楽しい
やりたい是非参加したい話したい頑張りたい頑張りたい頑張りたい頑張りたい
好き好き好き好き好き好き好き好きだ好きだ好きだ好きだ好きだ好きだ好きだ
頑張りたい頑張りたい頑張りたい頑張りたい頑張りたい頑張りたい頑張りたい

人間関係はおくが深くて楽しい
生きるのって楽しい
簡単余裕簡単余裕好きだ
理解したい理解したい理解できるはず必ず理解できる
他の方法を考え付いてやる絶対もっといい方法を考え付く
最適な方法を実施する
頭よくなりたいそう思える自分がとっても好き
楽しくて仕方ない毎日が楽しくて仕方ない
いきたい生きて生きたい
苦しくても頑張りたい
人一倍輝きたい

(-1)+(+1)=0
That's "mind control.

194 :s:2007/12/03(月) 21:41:05
I'll try it again.
I'm sorry.

195 :s:2007/12/03(月) 21:43:23
Conservationists say the sustainability movement for seafood
is happening just in time: About 75% of the world's wild fish
stocks already are dubbed depleted or recovering from depletion
by the United Nations. Some long-standing consumer favorites,
including Atlantic cod and Chilean sea bass, are considered
vulnerable to overfishing. Atlantic cod has been so heavily fished
that the population is down to its last 10%, says Seafood Watch
at the Monterey Bay Aquarium, which warns consumers on seafood to avoid.

The Lovejoys first thought they'd abandon the seafood business
because of environmental concerns. Then they decided to try to remake it.

Based in Dover, N.H., EcoFish handles a dozen fish species.
The six-employee firm started by selling sustainably grown fish
to restaurants. Today, 20% of revenue comes from restaurants
and 80% from products sold to retailers.

They range from frozen shrimp to canned tuna to wild Alaskan salmon
entrees. They're carried in about 3,000 U.S. stores, including
natural food stores, Whole Foods (WFMI) supermarkets
and Target Supercenters, (TGT) and they cost about 20%
more than rival products.

196 :s:2007/12/03(月) 21:55:57
Conservationists say the sustainability movement for seafood
is happening just in time:About 75% of the world's wild fish
stocks already are dubbed depleted or recovering from depletion
by the United Nations. Some long-standing consumer favorites,
including Atlantic cod and Chilean sea bass, are considered
vulnerable to overfishing. Atlantic cod has been so heavily fished
that the population is down to its last 10%, says Seafood Watch
at the Monterey Bay Aquarium, which warns consumers on seafood to avoid.

Based in Dover, N.H., EcoFish handles a dozen fish species.
The six-employee firm started by sellinng sustainably grown fish
to restaurants. Today, 20% of revenue comes from restaurants
and 80% from prducts sold to retailers.

entrees. They(re carriied on about 3,000 U.S. stores, including
natural food atores, Whole Foods (WFMI) supermarkets
and Target Supercenters, (TGT) and they cost about 20%
more than rival products.

197 :s:2007/12/03(月) 22:30:25
EcoFish gets seafood from dozens of family businesses and a few large
companies. About 80% of its products come from the USA, largely
Alaska. EcoFish also buys from Ecuador and Argentina sources. All
producers must be approved by the EcoFish advisory board, which
includes Sutton and other conservationists. EcoFish avoids fish that
have been heavily fished, such as Chilean sea bass, Atlantic cod and

EcoFish producers must also adhere to good fishing practices. For
instance, they must limit "by catch," which is fish or other marine
life that get caught with the targeted species. EcoFish's mahi-mahi,
for example, are caught on family-owned boats in Ecuador by single

Lovejoy says EcoFish's profitability shows that consumers will pay
more for seafood that they know is good for them and the environment.
By not selling some products for environmental reasons, EcoFish loses
some sales. But it taps the growing market of consumers wanting
eco-friendly products.

"We totally pioneered the (sustainable) category for seafood, and we
feel responsible for growing it," Lovejoy says.

198 :s:2007/12/03(月) 22:44:36
producers must be approved by the EEcoFish advisory board, which
have been heavily fished, auch as Chilean sea bass, Atlantic cod and

Lovejoy says EcoFish's profitability shows that consumers will pay
more for seafood that they know is good for them and the environment
By not selling some products for environmental reasons, EcoFish loses
some sales. But it taps the growing market of consumers wanting
eco-friendly products.

"We totally pioneered the (sustainable) category for seafood, and we
feel responsible for growing it," Lovejoy says.

199 :しだれ ◆hWYXXKIsGM :2007/12/03(月) 22:47:21
今日は少々、疲れました

160 KB
■ このスレッドは過去ログ倉庫に格納されています

★スマホ版★ 掲示板に戻る 全部 前100 次100 最新50

read.cgi ver 05.04.00 2017/10/04 Walang Kapalit ★
FOX ★ DSO(Dynamic Shared Object)